برای مقابله با معترضان پورتلند تمامی گزینه‌ها روی میز است

چاد ولف، وزیر امنیت داخلی آمریکا از احتمال در پیش گرفتن هر اقدامی علیه معترضان ضد نژادپرستی در پورتلند خبر داد.

اخبار بین الملل- این مقام دولتی آمریکا اعلام کرد تمامی گزینه‌ها برای مواجهه با ناآرامی‌ها در پورتلند روی میز قرار دارد.

چاد ولف در بیانیه‌ای اعلام کرد وقتی موضوع اعتراضات ضد نژادپرستی در میان باشد، همه گزینه‌ها بویژه درباره پورتلند روی میز قرار دارد.

وزیر امنیت داخلی آمریکا بدون اشاره به گزینه‌های احتمالی دولت برای برخورد با معترضان مدعی شد این همان چیزیست که شهروندان پروتلند خواهان آن هستند.

همچنین رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید اعلام کرد رئیس جمهور آماده است تا برای مقابله با ناآرامی‌ها و شورش‌های فعلی امکانات اجرای قانون را در اختیار هر فرماندار ایالتی بدون در نظر گرفتن جناح بندی سیاسی آنها قرار دهد.

روز شنبه، کاروانی متشکل از بیش از ۶۰۰ وسیله نقلیه حامل حامیان رئیس جمهور آمریکا وارد شهر پورتلند شدند. پلیس از درگیری بین حامیان ترامپ و معترضین خبر داد. پیش از این دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای ضمن انتقاد از شهردار پورتلند گفته بود مردم این شهر باید علیه شهردار تظاهرات کنند، زیرا او هیچ برنامه و طرحی برای این شهر ندارد.

طی یک هفته گذشته، معترضان ساختمان انجمن پلیس پورتلند را به آتش کشیدند و سنگ و اشیای دیگر را به سمت مأموران پرتاب کردند. چندین نفر نیز پس از درگیری شدید با پلیس دستگیر شدند.

اعتراضات ضد نژادپرستی که با قتل فجیع جورج فلوید در آمریکا جرقه آن زده شد، با گذشت ماه‌ها خیال فروکش کردن ندارد. دولت ترامپ نیز در مواجهه با معترضان بدون شنیدن خواسته‌های به حق آن‌ها در خصوص برابری نژادی و رفع تبعیض نژادی سیستماتیک در آمریکا، ابزار سرکوب را برای خفه کردن صدای اعتراض آن‌ها در پیش گرفته است.