فرانسه به دنبال موضعی یکپارچه علیه ترکیه

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در سخنانی بر اتخاذ موضع یکپارچه اروپایی علیه ترکیه تأکید کرد.

اخبار بین الملل - مکرون همچنین در سخنانی پیش از نشست کشور‌های جنوب اروپا، بر همبستگی خود با یونان در بحران مدیترانه شرقی تأکید کرد.
مکرون گفت: اروپا باید قاطع‌تر در برابر رئیس جمهور ترکیه رفتار کند. ما نمی‌خواهیم هیچ بحرانی در مدیترانه شرقی وجود داشته باشد، اما ترکیه باید مقاصد خود را روشن کند.

او در ادامه تصریح کرد: همه اروپا باید موضعی واحد و روشن را در قبال ترکیه اتخاذ کنند.

قرار است امانوئل مکرون، نخست وزیر فرانسه امروز پنجشنبه در خصوص روابط ترکیه با نخست وزیر یونان گفتگو کند.
بر این اساس، دو طرف در نشستی در جزیره فرانسوی «کرس» در کنار رهبران پرتغال، اسپانیا، ایتالیا، قبرس و مالت به گفتگو خواهد نشست.

گفتنی است «کیریاکوس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان امروز در مقاله‌ای که در روزنامه‌های «تایمز» انگلیس، «فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ» آلمان و «لو موند» فرانسه چاپ شده بود، از اتحادیه اروپا خواسته بود مادامی که آنکارا کشتی‌های خود را از مناطق مورد مناقشه در مدیترانه شرقی عقب نکشیده، «تحریم‌های معنی داری» را علیه ترکیه اعمال کند.

او گفته بود: ما نیازمند گفتگو هستیم؛ اما نه زیر تهدید سلاح. آنچه که امنیت و ثبات کشورم را تهدید می‌کند، سلامت و ایمنی تمامی اعضای اتحادیه اروپا را نیز تهدید می‌کند.

او همچنین گفته بود: این ماه، رهبران اتحادیه اروپا پاسخ خود را به ترکیه مشخص خواهند کرد. اگر ترکیه (کشتی ها) و دارایی‌های دریایی خود را (از منطقه مورد مناقشه) خارج نکند، تحریم‌های معنا دارای باید اعمال شود.