لوح "مشهد شهر جهانی صنایع دستی گوهر سنگ‌ها" رونمایی شد

در این مراسم که اعضای هیئت داوران شورای جهانی صنایع دستی نیز حاضر بودند، حسین زارع صفت مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، رضا منصوری فرماندار مشهد وتعدادی از مدیران استانی و شهری نیز حضور داشتند.

غدا هیجاوی، رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی در حاشیه برگزاری این رونمایی اظهار داشت: مشهد دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی است و شایستگی کسب این عنوان را داشت.

وی با اشاره به وجود سنگ فیروزه در استان خراسان رضوی گفت: یکی از مهم‌ترین سنگ‌های قیمتی در این استان سنگ فیروزه است که دارای ارزش و اهمیت بسیار فراوانی است.

هیجاوی با قدردانی از تلاش مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: بسیار خوشحالم که مشهد موفق به کسب این عنوان شد.

رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی خاطرنشان کرد: از اینکه مشهد به جمع 15 شهر جهانی در حوزه صنایع دستی پیوسته است بسیار خرسند هستم.

بهمن نامور مطلق معاون سازمان صنایع دستی نیز در این مراسم گفت: این انتخاب را باید با فال نیک گرفت و تجربه بسیار خوبی را در این خصوص پشت سر گذاشتیم و البته همان طور که قبلا هم گفته‌ام این آغاز راه و این انتخاب مسئولیت ما را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه مشهد شایستگی کسب این عنوان را داشته است افزود: مردم مشهد مردمی هنرپرور، هنر دوست، معنوی و ولایی هستند و بسیار خوشحالم که این اتفاق را در مشهد شاهد هستیم.

این مراسم همچنین دبیرخانه "مشهد شهر جهانی صنایع دستی گوهر سنگ‌ها" به طور رسمی در موزه بزرگ خراسان افتتاح شد.

حسین زارع صفت مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در حاشیه این افتتاحیه گفت: یکی از مزیت‌های این دبیرخانه افتتاح در محل موزه است که موزه خود محلی برای آمد و شد گردشگران و علاقه‌مندان به میراث فرهنگی و صنایع دستی است.

وی افزود: این موزه نشان ‌دهنده فرهنگ، تاریخ و تمدن خراسان بزرگ است و ایجاد دبیرخانه در موزه بزرگ می‌تواند به معرفی هر چه بهتر ظرفیت‌های استان در حوزه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی کمک کند.

زارع صفت بیان کرد: سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در ایران دارای پیشینه تاریخی است و گوهر سنگ‌های یک ظرفیت عظیم اقتصادی و فرهنگی در استان است.