|
|
کدخبر: ۱۸۳۱۰۹

شهردار تهران گفت: پولی شدن تردد از تونل ها در مرحله کارشناسی است و این موضوع نباید در رسانه ها مطرح می شد.

به گزارش امید نیوز ، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه برگزاری مراسم پایش سلامت 17 هزار کارگر شهرداری در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره اخذ عوارض از تونل‌های شهری گفت: موضوع پولی شدن تردد از تونل ها در حوزه های کارشناسی مطرح است و لزومی ندارد مباحثی که در حوزه کارشناسی در حال بررسی هستند را در رسانه ها مطرح کنیم. ممکن است در حوزه کارشناسی نظراتی مخالف این پیشنهاد باشد و برخی موافق؛ اما زمانی این موضوع عملیاتی می شود که شهردار تهران لایحه را به شورا ارسال کرده، شورا نیز آن را بپذیرد و عوارض برای تردد از تونل های پایتخت آن تعیین شود که هیچ کدام از این اتفاقات نیفتاده است.

او در خصوص ادغام معاونت ها و حذف معاونت عمرانی نیز گفت: این موضوع از جمله موضوعات کارشناسی است. شکی ندارم باید به سمت چابک سازی در شهرداری پیش رویم اما اینکه چگونه این کار را انجام دهیم ممکن است ایده های زیادی مطرح شود. در حال حاضر برای ادغام به جمع بندی روشنی نرسیده ایم.

به گزارش امید نیوز ، در حالی شهردار تهران از خبرگزاری مهر گلایه می کند که در خبر منتشر شده این خبرگزاری تنها اعلام شده بود پیش نویس این لایحه در معاونت حمل و نقل و ترافیک تهیه شده و بررسی های نهایی در معاونت برنامه ریزی و اداره کل تدوین قوانین مورد بررسی قرار گرفته است که این موضون تاکنون از سوی هیچ مسئولی رد نشده است. همچنین صبح امروز بخش های جدیدی از این لایحه منتشر شده که بر اساس آن مشخص می شود در صورت نهایی شدن این لایحه و تایید شهردار پیشنهاد آغاز این لایحه از 15 فروردین سال 98 خواهد بود.

همچنین بر اساس جزییات نرخ های پیشنهادی مشخص شده است که پیشنهاد شهرداری برای هزینه تردد از تونل رسالت 1070 تومان، تونل نیایش 1060 تومان، تونل شهدای غزه 1970 تومان، بزرگراه صدر برای هر تردد 950 تومان است. همچنین خبرگزاری مهر در هیچ بخش از خبر خود اعلام نکرده است که این موضوع در شورای شهر بررسی شده یا لایحه از سوی شهردار به شورای شهر ارسال شده است.

خبرگزاری مهر در انتشار خبر اولیه هیچ گونه جهت گیری نداشته و موافق این طرح علمی که در دنیا نیز برای مدیریت ترافیک استفاده می شود، است اما زمان اجرای آن که بر اساس پیش نویس لایحه 15 فروردین عنوان شده دلیل این اطلاع رسانی بود.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار