اطلاعات لازم را از دهک‌های پردرآمد نداریم

 وزیر اقتصاد و امور دارایی با اشاره به تلاش سال گذشته دولت برای حذف دهک‌های پردرآمد گفت: در آن زمان مشاهده کردیم برخی از یارانه‌بگیرانی که حذف شدند، "درآمد پائینی" داشتند.

 

 علی طیب‌نیا در جمع فعالان اقتصادی استان سمنان اظهار داشت: امروز اطلاعات لازم را از دهک‌های پر درآمد نداریم و تا این اطلاعات در دسترس نباشد امکان حذف یارانه‌های پردرآمدها وجود نخواهد داشت.

 

وی با اشاره به تلاش سال گذشته دولت برای حذف دهک‌های پردرآمد افزود: در آن زمان مشاهده کردیم برخی از یارانه‌بگیرانی که حذف شدند، "درآمد پائینی" داشتند.

 

 

*پیشرفت برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در سمنان

 

وزیر اقتصاد و اموردارایی گفت: با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی واحدهای تولیدی دراستان سمنان درحال گسترش است.

 

 وزیر اقتصاد  و امور دارائی گفت: براساس گزارش‌های ارائه شده برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در استان سمنان به خوبی در حال پیشرفت و اجراست.  نظام بانکی تاکنون بیش از تعهد خود در راه‌اندازی واحدهای تولیدی اقدام کرده است.

 

علی طیب‌ نیا افزود: ما نیز کمک‌ها و حمایت‌های لازم برای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان سمنان انجام می‌دهیم.

 

وی با اشاره به عزم دولت برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی نیمه ‌فعال و فعال دارای توجیه اقتصادی تصریح کرد: امیدواریم تا پایان امسال شاهد فعال شدن واحدهای تولیدی در استان سمنان با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید باشیم.

 

طیب نیا با اشاره به اینکه از سوی دولت به عنوان مأمور نظارت بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شده است، بیان کرد: در نشست‌های امروز معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی و مدیران بانک‌های کشور حضور دارند و مشکلات حوزه اقتصاد مقاومتی استان سمنان در کارگروه‌های مختلف بحث و بررسی شد.

 

 

*رشد اقتصادی در سه ماهه نخست امسال به 5.4درصد رسید

 

 

وزیر امور اقتصادی و دارائی گفت: کاهش تورم از 45درصد در سه سال گذشته به زیر 10 درصد یکی از مهم ترین دستاورد دولت تدبیر و امید بوده است.

 

 

علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارائی با اشاره به نام گذاری امسال با نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت:هدف اقتصاد مقاومتی دستیابی به رشد اقتصادی مستمر و پایدار است.

علی طیب نیا افزود: منظور از رشد اقتصادی یعنی رشدی که از درون بجوشد و از توانمندی و ظرفیت داخل استفاده و از قابلیت های بین المللی برای رفاه حال مردم و معیشت آنان و بهروزی جامعه استفاده کنیم. 

وی تصریح کرد: رشد اقتصادی یعنی رشدی که عدالت محور بوده و بتواند فقر را در جامعه ریشه کن و عدالت را حاکم و مبتنی بر خود باوری و دانش باشد.

طیب نیا افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده قراربود تا رشد اقتصادی کشور امسال به پنج درصد برسد ولی خوشبختانه با تلاش های دولت و اقدامات صورت گرفته دراین زمینه رشد اقتصادی در سه ماهه نخست امسال بنا بر آمار بانک مرکزی به 5.4درصد رسیده است. 

وی با بیان این که دولت با توجه به تاکیدات مکرر رهبری معظم انقلاب خود را درگیر مسائل سیاسی و انتخاباتی نخواهد کرد و هیچ توجهی به جو سازی ها ندارد، اظهار داشت: اگر همه کمک کنیم و نگذاریم مسائل سیاسی و انتخاباتی بر ما غلبه کند دستیابی به رشد اقتصادی بالاتر به طور قطع دست یافتنی است. 

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به واگذاری برنامه های اقتصاد مقاومتی هر 2 استان به یک وزیر، افزود: خوشبختانه پیگیری برنامه ها و طرح های اقتصاد مقاومتی استان های سمنان و اصفهان بر عهده بنده قرار گرفته و قرار است در سفر های متعددی که به این استانها انجام می شود از تمام ابزارها و امکانات برای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان استفاده و مشکلات رفع شود. 

وی تصریح کرد: سعی کردیم قبل از سفر به استان سمنان، ارزیابی اولیه از این استان و برنامه های اقتصاد مقاومتی صورت گیرد و ضمن آشنایی با برنامه ها، از نزدیک مسائل را پیگیری و به طور قطع همه توان خود را برای رفع مشکلات استان به کار خواهیم گرف. 

طیب نیا افزود: هم اکنون کشور با انبوه جوانان جویای کار با توان مناسب روبرو است و می توانند منشا اثر خدمات در کشور باشند، اما متاسفانه شرایط اشتغال برای این جونان فراهم نیست و چاره ای جز ایجاد اشتغال پایدار و افزایش تولید داخل و رشد اقتصادی نداریم. 

وی با اشاره به دستاوردهای دولت در سیاست اقتصادی در سه سال اخیر افزود: کاهش تورم از 45درصد در سه سال گذشته به زیر 10 درصد یکی از مهم ترین دستاورد دولت تدبیر و امید بوده است. 

وزیر امور اقتصادی و دارایی ایجاد آرامش در بازار ارز و دارایی را از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم ذکر کرد و افزود :تولیدی که با رشد منفی 6.8 درصد مواجه بود امروز به رشد مثبت اقتصادی رسیده است و این مبین این است که اگر دولت و مردم بخواهند با مدیریت جهادی و حفظ اصول و ارزش های اسلامی همه چیز به دست می آید. 

شرکت در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، بازدید از برخی واحدهای تولیدی و صنعتی و همچنین دیدار با فعالان اقتصادی استان از مهمترین برنامه های طیب نیا در سفر 2 روزه به استان سمنان است.