مکرون قلب 2 میلیارد مسلمان را جریحه‌دار کرد

 صدیف بدری در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی امروز (سه شنبه 6 آبان ماه 99) مجلس گفت: در آستانه هفته وحدت اظهارات مغرضانه و به دور از واقعیت رئیس جمهور فرانسه در مورد اسلام و مسلمین، قلب نزدیک به 2 میلیارد مسلمان را جریحه‌دار کرده و وجدان‌های بیدار را رنجاند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: معلوم نیست چگونه از توهین به مقدسات مسلمانان جهان آزادی بیان را استنباط می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. احترام بر عقاید انسان‌ها کجای این دموکراسی و آزادیخواهی مغرضانه قرار دارد.

وی افزود: این سخنان خام آقای مکرون که در تداوم سیاست نفرت پراکنی و اسلام ستیزی غرب قرار دارد، نه تنها کوچک‌ترین کمکی به گسترش صلح و برادری در دنیا نمی‌کند، بلکه آتش افراط‌گرایی را شعله‌ورتر می‌سازد.

بدری خاطرنشان کرد: بیش از 8 ماه است که ویروس کرونا تمامی معادلات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را در چهارگوشه جهان برهم زده است، اما آسیب‌پذیری کشورها بسته به قدرت مدیریت و تصمیم‌گیری مسؤولان متفاوت بوده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کشور ما علیرغم توفیقات مقطعی، وضعیت چندان خوشایند نبوده است؛ یا تصمیمات مناسبی گرفته نمی‌شود یا این که در زمان نامناسب تصمیمات اتخاذ می‌شود. بسیاری از تصمیمات هم ضمانت اجرایی ندارد، به استثنای نیامدن رئیس جمهور به مجلس.

وی افزود: آقای رئیس جمهور! بحران کرونا در کشور تثبیت‌شده است. شنیدن خبر مرگ چند صد نفر در هر روز عادی شده است. از یک طرف وحشت اولیه مردم فرو ریخته و حساسیت لازم نسبت به موضوع ندارند و از طرف دیگر ستاد مقابله با کرونا سردرگم به نظر می‌رسد و ترکیب این دو یعنی تداوم فاجعه.

بدری خاطرنشان کرد: استان اردبیل هفته‌هاست در وضعیت قرمز کرونا به سر می‌برد. در این شرایط نه خبری از محدودیت‌ها است و نه دورکاری کارمندان، تا کی باید وضعیت را عادی جلوه دهیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: حدود یک چهارم دانش‌آموزان در استان اردبیل به شبکه شاد دسترسی ندارند. بسیاری از دانش‌آموزان در تهیه تبلت و گوشی موبایل در مضیقه هستند و معلمان دلسوز هم از تجهیزات شخصی برای امور آموزشی استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند.

وی ادامه داد: آقای وزیر! آیا احساس نمی‌کنید این رویه با عدالت آموزشی در تضاد است؟