احیای صنعت هسته‌ای کشور در گرو رفتار غربی‌ها نخواهد بود

 حسین نوش آبادی با اشاره به اهداف طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها گفت: امروز کلیات طرح اقدام راهبردی برای رفع تحریم های ظالمانه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل و رفتارهای غیرقانونی که در سالهای اخیر علیه جمهوری اسلامی بوده  به تصویب رسید، در واقع با این طرح نحوه مقابله با تحریم ها مشخص شده، احیای صنعت هسته ای جمهوری اسلامی که در چند سال اخیر به دلیل فشارها و نظارت ها افت کرده بود، لغو همکاری‌های فراتر از پروتکل و قانون دنبال می شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به طرف های معاهده برجام اعلام می کند اگر به تعهداتشان عمل نکنید و پایبند به مذاکراتی که انجام داده اید، نباشید، ایران به تدریج تعهدات خود را کاهش می دهد و نهایتا از پروتکل الحاقی که دواطبانه آن را اجرا کرده ، متوقف می کند.

این نمایند مجلس تاکید کرد: اگر قرار باشد این معاهده سود و منافعی برای ایران نداشته باشد لزومی در ماندن در این معاهده و برجام نخواهد بود، پیام نمایندگان ملت ایران امروز این بود که ما برای احیای صنعت هسته ای صلح آمیز نباید منتظر وقت کشی آمریکایی‌ها و کشورهای طرف قرارداد برجام باشیم.

وی اظهار داشت: بیش از این ملت ایران اجازه نخواهد داد که با سرنوشتشان بازی شود و منافع ما در گرو رفتار طرف های غربی قرار گیرد. این طرح اقدامی انقلابی و جهادی بود که به دنیا و به ویژه به طرف های مقابل اعلام می کند که صبر جمهوری اسلامی ایران تمام شده است، اجازه نمی دهیم بیش از این وقت کشی شود، منافع ما تامین نشود و فقط آمریکایی ها و غربی ها به منافع خودشان برسد.

نوش آبادی در ادامه با بیان اینکه قرار بود بازی برد-برد باشد نه برد- باخت، بیان کرد: در در واقع ایران در اجرای برجام بازنده است و اگر به موقع وارد نشویم این منافع ملت خواهد بود که ممکن است دستمایه فشار رفتارهای غیر قانونی طرف های برجام قرار گیرد. به هر حال این پیام رسایی بود برای همه دنیا و به ویژه طرف های معاهده هسته ای مخابره شد که ملت ایران اجازه نمی دهد بیش از این به عزت و اقتدارش لطمه ای وارد شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: اعلام می‌کنیم عزت جمهوری اسلامی ایران در سایه رفتارهای عادلانه، تامین منافع و به رسمیت شناختن منافع هسته ای و دفاعی کشور است.