پیشنهادات رئیس کمیته هسته‌ای مجلس به نمایندگان دومای روسیه

 وبینار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و کمیته روابط خارجی دومای روسیه برگزار شد.

 ریاست هیات پارلمانی ایران با حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری ، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم بود و ریاست هیات پارلمانی روسیه با اسلوتسکی رئیس کمیته روابط خارجی دومای دولتی فدراسیون روسیه بود.

در این جلسه سارا فلاحی به عنوان نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته هسته ای یکی از سخنرانان جلسه بود و در رابطه با توسعه دیپلماسی اقتصادی بین دو کشور گفت: اگر ما در مسیر دیپلماسی اقتصادی حرکت کنیم می توانیم از قدرت خود در جهان حفاظت کنیم.

رییس کمیته هسته‌ای مجلس عنوان کرد: روابط راهبردی بین ایران و روسیه در عرصه سیاسی و امنیتی است اما متأسفانه هم‌تراز با این سطح همکاری، روابط اقتصادی این دو کشور ارتقا پیدا نکرده است لذا پارلمانهای دو کشور باید محور ارتقای این روابط باشند.

بر اساس این گزارش، پیشنهاد تشکیل باشگاه تحریمی‌ها برای مقابله با تحریم های آمریکا، برداشتن موانع مالی و بانکی بین دو کشور، تقویت راه‌ها و جاده‌های ریلی دو کشور، تشکیل ائتلاف اقتصادی با محوریت ایران و روسیه با همسایگان خود، فراهم کردن زمینه عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا به کمک روسیه و سازمان همکاری شانگهای برخی از پیشنهادات فلاحی به نمایندگان دومای روسیه در این وبینار مشترک بود.