علیرضابیگی: خسارات مادی و معنوی خروج آمریکا از برجام باید جبران شود

 احمد علیرضا بیگی با اشاره به سیاست نظام جمهوری اسلامی در قبال برجام ، گفت: بازگشت آمریکایی ها به برجام هیچ اهمیتی برای جمهوری اسلامی ایران ندارد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: تنها عمل کردن طرف مقابل به تعهدات است که برای ایران اهمیت دارد و کشورهای مذاکره کننده باید به تعهدات خود به برجام پایبند باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه بازگشت آمریکا به برجام بدون اجرای تعهدات هیچ فایده ای برای ما ندارد، عنوان کرد: تنها انتظار قانونی جمهوری اسلامی ایران تحقق رفع تحریم ها برای کشور است.

علیرضابیگی ادامه داد: البته این ایراد به دستگاه دیپلماسی وارد است که بدون هیچ ضمانت اجرایی برجام را امضا کرده و از این رو نتوانستیم هیچ خسارتی در قبال خروج یکی از طرفین از این معاهده بین المللی داشته باشیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: کشورها نمی توانند بدون دلیل قانونی از یک موافقتنامه خارج شده و هرگاه خواستند مجددا به آن وارد شوند لذا خروج آمریکا از برجام که از قضا خود را مهد دموکراسی می داند، از جهات حقوق بین الملل محل رسیدگی دارد چرا که خسارات مادی و معنوی به کشورمان وارد کرده و باید جبران شود.