حضور حداکثری در انتخابات 1400 حل‌کننده بسیاری از مشکلات

  اقبال شاکری در خصوص اهمیت موضوع مشارکت حداکثری در انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا اظهار داشت: انتخابات برای کشور ما بسیار مهم است و می‌توان گفت تنها نظام سیاسی در جهان هستیم که به طور میانگین هر سال یک انتخابات برگزار کرده‌ایم و مردم ما از سطوح بالا تا پایین‌ترین سطح را خودشان انتخاب می‌کنند.

وی افزود: این یک اصل مترقی و مردم‌سالارانه و در واقع افتخار انقلاب اسلامی ما در دنیاست که از مبانی دینی برای مشارکت مردم در سرنوشت اجتماعی و سیاسی‌شان استفاده کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: هر چقدر حضور ما در انتخابات پرشورتر و بیشتر باشد، به همان نسبت حاشیه امن بیشتری در سطح منطقه و جهان برای‌مان فراهم می‌کند و این حضور حداکثری، حلّال خیلی از مشکلات حاشیه‌ای در داخل و خارج کشور است.

 عملکرد ضعیف دولت فعلی، «انتخابات پرشور» و «انتخاب صحیح» را ایجاب می‌کند

شاکری با تأکید بر اینکه باید زمینه این مشارکت حداکثری و آگاهانه فراهم شود، گفت:‌در حال حاضر به طور بالقوه و به اندازه کافی نامزد برای انتخابات وجود دارد که باعث می‌شود که مردم در سطوح و سلائق مختلف جذب میدان رقابت شوند و تنها مشکل در حال حاضر این است که به علت عملکرد ضعیف دولت فعلی، زندگی مردم دچار مشکلاتی شده و شاید عده‌ای از این موضوع بهانه‌ای برای یک انتخابات سرد و حضور کم مردم بسازند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: این در حالی است که همین مشکلات کنونی اهمیت برگزاری یک انتخابات پرشور و یک انتخاب صحیح و درست را بیشتر از قبل ایجاب می‌کند، چرا که اگر حضور پرشور و انتخاب صحیحی داشته باشیم و کسانی که همراه با مردم و دردهای آنها هستند انتخاب شوند، راه رفع مشکلات هموارتر می‌شود.

دوگانه‌سازی حاشیه‌ای و آدرس‌های غلط،‌ خلاف منافع ملی است 

وی با بیان اینکه هرگونه دوگانه‌سازی حاشیه‌ای و آدرس دادن‌های غلط به مردم در خصوص راه‌حل بیرونی مشکلات خلاف منافع مصالح ملی و منافع مردم است، تصریح کرد: هر چند در حال حاضر فضای انتخاباتی هنوز گرم نشده، اما پیش‌بینی ما این است که حضور مردم در این انتخابات، پرشور و حداقل بالای 60 درصد خواهد بود و پس از ثبت‌نام نامزدهای شوراها، تنور انتخابات و رقابت‌ها گرم خواهد شد.

«دولت جوان حزب‌اللهی» یعنی کار آزموده، باتجربه و با روحیه جوان و جهادی

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های «دولت جوان حزب‌اللهی» گفت: همانطور که رهبر انقلاب تبیین کردند، منظور از چنین دولتی نیروی کارآزموده، باتجربه و با روحیه جوان و جهادی است چرا که افراد با روحیه جوان و با نشاط مسؤولیت‌پذیری و ایده‌پردازی و نوآوری بالایی دارند و مسیرهای جدیدی را برای رفع مشکلات می‌گشایند، لذا هر فردی که با تیمش می‌آید باید اندیشه‌های نو و جدیدی مبتنی بر نیازهای کشور داشته باشد.

شاکری خاطرنشان کرد: منظور از جوان بودن رئیس‌جمهور و اعضای دولت لزوماً‌ 30 ساله بودن آنها نیست و اگر به عنوان مثال فرد 50 ساله‌ای مسئولیت بپذیرد اما روحیه‌ای جوان و پرشور و منش پرتحرکی داشته باشد و از جوانان متخصص و صاحبنظر استفاده کند، این مدل هم مطلوب است و نباید کشور را از وجود چنین نیروهایی محروم کرد.