روحانی به‌دنبال دو قطبی‌سازی در انتخابات 1400 است

 حسن روحانی  رئیس جمهوری ایران چهارشنبه 20 اسفند در نشست هیئت دولت گفت: ما در برابر کاخ سفید آماده‌ایم، به صراحت اعلام کرده‌ایم که برگردید به قانون، خجالت نکشید. ۱۵ گزارش آژانس نشان داده که ایران تا آخرین روز پای پیمان خود می‌ایستد.

رئیس دولت دوازدهم اظهار داشت: شرایط برای ۷ کشور که به تعهد قبل برگردند آماده است، آمریکا باید پیش‌قدم باشد. برای بازگشت‌ به ‌تعهدات به‌صورت کل در برابر کل و‌ یا جزء در برابر جزء آماده‌ایم این شما هستید که می‌توانید مسیر درست و صحیح را انتخاب کنید.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس در این زمینه اظهار داشت: بازگشت به برجام برای ما موضوعیت ندارد. انگیزه آقای روحانی از طرح این مسئله چیست؟ آقای روحانی باید یاد گرفته باشد که شفاف صحبت کند.

وی افزود: سیاست قطعی جمهوری اسلامی این است که آمریکایی‌ها تحریم‌ها را بردارند و سپس بعد از راستی آزمایی بحث بازگشت ایران به تعهدات هم اتفاق بیفتد وگرنه بازگشت به برجام به خودی خود بنا به نظر همه کارشناسان حتی کارشناسان درون دولت نیز ثمری برای ایران نخواهد داشت.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه بازگشت به برجام بدون رفع تحریم‌ها به معنی امتیاز و پاس گل دیگر به آمریکا دادن است، تصریح کرد: بازگشت ایران به برجام به معنای پذیرش و زورگویی آمریکا است چرا که آمریکایی ها خودسرانه و یکطرفه از برجام بیرون رفتند و به تعهدات خود عمل نکردند و هدف از برجام نیز رفع تحریم ها بوده است و حالا ما بیاییم در دهان آمریکایی‌ها شیرینی بگذاریم.

سلیمی معتقد است که دولت روحانی جز برجام هیچ دستاورد دیگری ندارد و آقای روحانی در سال 92 با دوگانه مذاکره و تحریم پیروز شد و به دنبال ایجاد فضای سال 92 در انتخابات 1400 است اما این حربه آقای روحانی نخ نما شده است.

وی می‌گوید که به نظرم آقای روحانی با فضای فعلی افکار عمومی آشنا نیست چون بیش از یکسال است که در قرنطینه خودخواسته به سر می‌برد و اطلاع ندارد که مردم به خوبی فهمیدند که کلید گشایش آقای روحانی در درون قفل شکسته است.

عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: آقای روحانی استاد حاشیه سازی برای پرت کردن حواس مردم از مسائل اصلی است و تصور می کند با این سخنان می تواند افکار عمومی را از مسائل اصلی دور کند اما این فضا اکنون برای این شگرد وجود ندارد.