اولیانوف: توافقِ بدون تاخیر میان ایران و آژانس به نفع همه طرف‌هاست

«میخائیل اولیانوف » نماینده روسیه در مذاکرات برجامی در وین، در پیامی ابراز امیدواری کرد تا توافق میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بدون تاخیر انجام شود.

اولیانوف در پیامی توییتری نوشت: «امیدواریم ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بدون تاخیر به توافقی برای گسترش تفاهم‌های دوجانبه دست یابند.»

او در ادامه افزود: «این برای همه طرف‌ها از جمله شرکت‌کنندگان در مذاکرات وین مفید خواهد بود.»

ساعاتی پیش آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که، کنفرانس مطبوعاتی «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس که قرار بود روز (یکشنبه) برگزار شود، به روز (دوشنبه) موکول شده است.

پیشتر میخائیل اولیانوف در توئیتی از احتمال تمدید توافق فنی بین ایران و آژانس خبر داده و گفته بود: «اگر این خبر درست باشد، اقدام مثبت و ضروری است.»

هفته گذشته نشست کمیسیون مشترک برجام با شرکت هیأت‌های ایران، گروه۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و به ریاست «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، در گراند هتل وین انجام شد.

اندکی بعد دیپلمات‌های ارشد سه کشور آلمان انگلیس و فرانسه اعلام کردند بدون دسترسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تاسیسات ایران، احیای برجام امکان‌پذیر نخواهد بود.

پیش از این «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، گفته بود نگران است اگر ایران به موقع توافق نکند، داده‌های ضبط‌ شده دوربین‌ها از بین برود و او امیدوار است این اتفاق نیفتد.