نباید به دلیل ناکارآمدی دولت فعلی در انتخابات آینده شرکت نکرد

  سید محمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در نشست " لزوم نقش آفرینی اساتید و مشارکت حداکثری در انتخابات" که با حضور اساتید دانشگاه پیام نور و در این دانشگاه برگزارشد، گفت: اصل انتخابات بسیار مهم است چون نظام ما هم جمهوریت است و هم اسلامیت. حضور مردم در انقلاب و مناسبت ها مثل ۲۲ بهمن نمادهای از جمهور است.

وی ادامه داد: موضوع انتخابات حداکثری هم بسیار مهم است. در انتخابات سوریه به رغم سالها مقابله دولت‌های غربی و برخی دولت های منطقه و مشکلات بسیار ۸۷ درصد مردم شرکت کرده و رئیس جمهور خود را انتخاب کردند.

این استاد دانشگاه یادآورشد: پیروزی فلسطین در واقع پیروزی جمهوری اسلامی ایران بود. اکنون با رشادت های شهید سلیمانی شاهد افتخارات زیاد و پیروزی های خوب هستیم.

وی افزود: شما دانشگاهیان با توده های مردم در ارتباط هستید و می دانید که مردم در حوزه معیشت و اقتصاد ناراضی هستند. البته در این وضعیت بیماری کرونا هم تاثیرگذار بود اما نباید فراموش کنیم که مدیریت هم در دولت نقش مهمی دارد. در دولت قبلی به هر ترتیبی بود دلار را وارد کشور می کردند و اقتصاد را پویا نگه می داشتند.

وزیر پیشین ارشاد گفت: در طی ۸ سال گذشته متاسفانه تعداد کسانی که تحت پوشش کمیته امداد رفته اند افزایش یافته که امیدواریم در دولت آینده شاهد رشد و شکوفایی در همه حوزه ها باشیم.

حسینی تصریح کرد: در سخنرانی مقام معظم رهبری در پنجشنبه هفته گذشته ایشان به مافیای واردات اشاره کردند که امروز باید با انتخاب صحیح جلوی اینگونه مسائل گرفته شود. از طرفی بسیاری از تجهیزات نیاز به واردات ندارد و ما می توانیم در داخل کشور تولیدات مورد نیاز کشور را انجام دهیم زیرا نیروهای تحصیل کرده و نخبه زیاد داریم که باید استفاده شود.

وی اضافه کرد: بسیاری از موسسات و مراکز علمی و فناوری در خارج از کشور توسط همین نیروهای نخبه ایرانی گردانده می شود. اکنون در بسیاری از وزارتخانه ها به دنبال منافع خودشان هستند این مسائل را باید اساتید و نخبگان برای مردم شفاف سازی کنند. 

حسینی در ادامه با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات یادآور شد:‌ نباید به خاطر دولتی که کار نکرده در انتخابات شرکت نکرد. اتفاقاً باید شرکت کرد تا تحول ایجاد کرد.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ادامه داد: مردم وقتی قصد خدمت و فعالیت های خوب اقتصادی را ببینند بدون شک حمایت خود را دریغ نمی کنند. باید تلاش کنیم فردی در راس قوه مجریه قرار گیرد تا بتواند مدیریت کلان کشور را به خوبی انجام دهد.

وی گفت: در زمانی که شهید رجایی کاندیدای ریاست جمهوری شد نزدیک به ۷۰ نفر در انتخابات شرکت کردند که از این تعداد ۴ نفر تائید شدند. اکنون نباید با کسی رودربایسی داشته باشیم. نظام اسلامی از هر چیز و کسی بالاتر است. اینکه هر کسی بگوید مصونیت داریم ملاک نیست. اکنون باید به مسببان وضع موجود گفت ۸ سال وقت کشور را هدر دادید، چه دستاوردی دارید؟ چه کارنامه ای دارید؟ و تازه اظهار می کنید که انتخابات مشارکت مردمی ندارد. برخی از حامیان شما هم همصدا با ضدانقلاب دم از تحریم می زنند.

حسینی افزود: آقای جهانگیری که رئیس قرارگاه اقتصادی بوده چه کاری برای مردم انجام داده که امروز مدعی باشد؟ در حالی که طبق همه نظر سنجی ها رای منفی ایشان از رای مثبتش بیشتر بود. یا آقای لاریجانی ۱۲ سال در مجلس بود چه کاری کرد، ایشان اگر تائید می شد دولت سوم آقای روحانی تشکیل می شد. این نکات و شبهات باید در نظر گرفته شود دلایل رد صلاحیت های کاندیداها قانونی بوده و خودشان هم پذیرفتند.

وی ادامه داد: مردم دنبال حزب نیستند به دنبال کسی هستند که بیاید خدمت کند. ما با هیچ کس عهد اخوت نبسته ایم. هر جا که کسی از اصول قانون و نظام فاصله بگیرد از او انتقاد می کنیم. زیرا دلسوز کسی است که مایه عزت ایران شود. 

حسینی با بیان اینکه امیدواریم با حضور آقای رئیسی شاهد ایران قوی باشیم، خاطر نشان کرد: از مهرماه ۹۹ همه مسائل را رصد می کردیم و انتقادات و نظرات را پیگیری می کردیم که نزدیک به ۳ ماه قبل از عید نوروز از آقای رئیسی دعوت به شرکت در انتخابات کردیم و سپس با بیش از هزار امضا از دانشجویان و اساتید ضمن دعوت مجدد، ایشان را شخصیتی جامع و اصلح برای اداره کشور معرفی کردیم.

وی افزود: ما جامعه دانشگاهی پاکدستی، اراده قوی، جامعیت، نگاه فراجناحی، مدیریت تحول گرا و عزم قوی  را در آقای رئیسی دیدیم که می تواند کشور را مدیریت کند. ایشان در طی ۴۲ سال مسئولیت های مختلف  احاطه به مسائل کشور دارد. در همین مدت دوسال گذشته  ۲ هزار کارخانه و مراکز تولیدی تعطیل شده را احیا کرده است. این درحالی است که از زمان شروع کرونا آقای رئیس جمهور فعلی دیگر هیچ سفر استانی نداشته و حتی حاضر به حضور در مجلس نبود و تنها در دفتر نشسته و از راه دور سخنرانی می کند.

حسینی در پاسخ به سوالات یکی از اساتید گفت: آقای رئیسی شخصیتی علمی و فرهنگی است. وقتی ریاست قوه قضائیه را برعهده گرفتند بسیاری از مسائلی که توسط افراد و طیف های مختلف به آقای رئیسی در موضوعات مختلف انتقاد و پیشنهاد می شد را با نگاه کارشناسی بررسی و جامه عمل می پوشانند.

حسینی در ادامه در چاسخ به سوالی درباره جایگاه زنان در دولت آینده، گفت: حضور زنان در انتخابات بسیار تعیین کننده است. البته زنان حتماً در دولت آینده حضور خواهند داشت و مبنا شایستگی است. قطعاً هر کسی شایستگی داشته باشد در مدیریت ها از او استفاده می شود.