دولت سیزدهم ارزش پول ملی را ارتقا دهد/رئیسی درصدد طرح تحولی است که بتواند به تمام چالش‌های پیش روی کشور پاسخ دهد

محمدکاظم انبارلویی در گفتگو با «افکارنیوز» درباره اولویت‌های دولت سیزدهم ، گفت: دولت آینده باید در وهله اول به مطالبات معیشتی مردم پاسخ دهد. اولین مطالبه معیشتی مردم این است که ارزش پول ملی افزایش پیدا کند چرا که هر روز ارزش پول در جیب مردم کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: متاسفانه تورم افسارگسیخته‌ای در بازار حاکم است و ریشه این مسائل در نوع بودجه ریزی و کسری بودجه دولت است.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: رئیس جمهور آینده برای مقابله با تورم و حفظ ارزش پول ملی باید مشکل کسری بودجه را حل و فصل کند. از سوی دیگر باید فکری برای بودجه ۱۴۰۱ کند چرا که چند ماه پس از مستقر شدن باید بودجه کشور را تدوین کنند و انتظار این است که این بودجه را با عدم کسری بودجه تدوین کنند. این کار اولین گام برای حفظ ارزش پول ملی است.

انبارلویی ادامه داد: دولت روحانی اشتباهات زیادی به ویژه در عرصه اقتصادی و سیاست خارجی داشته است. جبران این اشتباهات و خطا‌ها مستلزم آن است که اقدامات وسیع و گسترده‌ای در دولت آینده انجام شود.

وی افزود: کسانی که در اتاق فکر دولت سیزدهم نشسته اند، باید یک طراحی برای رفع مشکلات کشور در عرصه سیاست خارجی و اقتصادی داشته باشند.

انبارلویی بیان کرد: بی تردید رئیسی درصدد یک طرح تحولی است که بتواند به تمام چالش‌های پیش روی کشور پاسخ دهد.

انبارلویی تاکید کرد:همچنین آیت الله رئیسی این عزم و اراده را در قوه قضائیه با تدوین سند تحول قضایی نشان داد و امیدوارم که وی به زودی طرح تحول خود را مطرح کند و برنامه خود برای برون رفت از چالش‌های پیش رو را با مردم در میان بگذارد.

وی با تاکید بر اینکه ضروری است که تیم اقتصادی دولت با هم هماهنگ باشند، تصریح کرد: در حال حاضر ما درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم و مسئولان وزارت خزانه داری آمریکا هر روز برای تحریم و تهدید اقتصادی ایران برنامه ریزی می‌کنند.

این فعال سیاسی اظهار داشت: وزارت خارجه آمریکا و حتی پنتاگون تحت فرمان وزارت خزانه داری آمریکا هستند و تحریم‌ها را عملیاتی می‌کنند. باید فرماندهی واحد برای مقابله با جنگ اقتصادی وجود داشته باشد.

انبارلویی ادامه داد: اگر هماهنگی برای مقابله با جنگ اقتصادی در کشورمان وجود نداشته باشد، این عدم هماهنگی ضربه بیشتری به اقتصاد کشورمان می‌زند و دشمنان هم از این عدم هماهنگی برای ضربه بیشتر اقتصادی به کشورمان استفاده می‌کنند.

وی گفت: اداره اقتصاد کشور توسط دولت روحانی دارای اخلال و اختلال‌هایی است. نفوذی‌هایی که در بدنه دولت هستند، در زندگی مردم و اقتصاد کشور اختلال ایجاد می‌کنند. اختلال‌ها هم به دلیل پیری، عدم تحرک و ناکارآمدی دولتمردان ایجاد شده است.

این فعال رسانه ای تاکید کرد: دولت سیزدهم باید با اخلال نفوذی‌ها و اختلالاتی که وجود دارد، مبارزه کند. دولت آینده باید تحرک جهادی برای حل مشکلات کشور داشته باشد. داشتن یک تیم هماهنگ اقتصادی و چابک از ضروریات دولت سیزدهم است.