تخریب رئیسی و دولت سیزدهم در دستور کار توپخانه های اصلاح طلب

آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور و سکاندار دولت سیزدهم هنوز بیشتر از یک هفته نشده که وزرایش رای اعتماد از مجلس گرفته اند و همچنان بخش های مدیریتی دولت به شکل یکپارچه و منسجم تشکیل نشده که توپخانه های تخریبی جریان اصلاح طلب علیه دولت شروع به کار کرده اند.

نکته بسیار جالب در این میان تخریب دولت سیزدهم توسط اصلاح طلبان در حالی صورت می گیرد که این جریان سیاسی با توجه به گرانی ها و وضعیت معیشتی مردم در دولت حسن روحانی به دلایل حزبی و سیاسی چنین هجمه هایی را وارد نمی کردند.

مطمئنا مردم مقصر اصلی ضع موجود کشور را دولت حسن روحانی می دانند که حالا انباشتی از مشکلات را برای دولت سیزدهم به ارث گذاشته و بانیان وضع موجود حالا تمام سعی خود را دارند تا به مردم اینگونه القا کنند که رئیسی هم نمی تواند مشکلات کشور را حل کند.

تخریب رئیسی و دولت سیزدهم در دستور کار توپخانه های اصلاح طلب

هر عقل سیمی می داند که کمتر از یک هفته از تشکیل دولت گذشته وهیچ مسئولی در ظرف یک هفته نمی تواند مشکلات را از بین ببرد اما سفر رئیسی به خوزتان و یا برکناری مدیران فاسد توسط یک وزیر و حضور وزرا در بین مردم نشان می دهد رابطه دولت سیزدهم با مردم و حل مشکلات آنها رابطه ای تنگاتنگ خواهد بود و اینگونه نیست که مسئولی بخواهد با پشت میز نشینی مشکلاتش را حل کند.

طبیعی است که اصلاح طلبان از خدمت رئیسی و دولتش می ترسند و می دانند که اگر دولت سیزدهم بتواند در وظایفش موفق شود هیچگاه مردم دیگر روی خوشی به اصلاح طلبان نشان نخواهند داد.

حضور رئیس جمهور و وزرا در میان مردم گویا اصلا به مذاق جریان سیاسی لیبرال خوش نیامده تا جایی که شیب تخریب ها هر روز بیشتر می شود.

مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی بازدید  رئیسی از غسالخانه بهشت زهرا (س) را نمایشی می‌داند و می‌نویسد: «اقدامات تشریفاتی و نمایشی از قبیل حضور یافتن در حرم امام خمینی (ره)، عکس گرفتن با کارکنان غسالخانه بهشت زهرا (س)، نیمه‌شب به وزارتخانه رفتن وزرا و روز پنج‌شنبه جلسه دولت را تشکیل دادن، فقط در صورتی جواب می‌دهند که در سفره مردم اثر بگذارند، قیمت‌ها را کاهش بدهند و مرگ و میر‌های کرونایی را به طرف صفر شدن ببرند، در غیر این صورت دولت سیزدهم هم می‌شود مثل دولت‌های دیگر، مخصوصاً دولت‌های نهم و دهم که محور اصلی آن‌ها نمایش بود.»

علی صوفی، وزیر تعاون دولت اصلاحات نیز گفته که رئیسی در زمان رقابت‌های انتخاباتی به مردم وعده تشکیل دولت فراجناحی داد. این کابینه حتی فراسلیقه‌ای هم نبود و ایشان در بین سلایق اصولگرایی گیر کرد. مهم‌ترین پیامد عدم شایسته‌سالاری ناکارآمدی است که در آینده با آن مواجه خواهد بود. باید این نکته را نیز در نظر گرفت که رئیسی در گذشته سابقه اجرایی نداشته و تنها در قوه قضائیه فعالیت کرده است. افرادی که وی در کابینه به کار گرفته است نیز دارای هماهنگی نیستند و یکصدا از دولت بیرون نخواهد آمد.

وی می گوید که دولت رئیسی فاقد یک مکانسیم علمی برای حل مشکلات است... واقعیت این است که نباید رفتاری از خود نشان دهند که بیشتر پوپولیستی باشد. اینکه به یکباره تصمیم می‌گیرند به خوزستان سفر کنند، صرف سفر نمی‌تواند در بلندمدت پاسخگوی نیاز‌های کشور باشد. رئیس‌جمهور بهتر است ابتدا به فکر اصلاح و تشکیل ساختار‌های جدید و کارآمد باشد. ممکن است بر اساس برنامه ایشان در جایی حضور داشته باشند، اما چنین اقداماتی دردی از مردم دوا نخواهد کرد.

این نوع اظهارات مشت در برابر خروار تخریب های دولت رئیسی است اما جریان انقلابی و جهادی در کشور به خوبی می داند نباید وارد حاشیه ها شده بلکه با خدمت خالصانه به دنبال برداشتن آوار مشکلات به جا مانده از دولت حسن روحانی باشد و با خودباوری و امید مانع تحقق اهداف سیاسی جریان غرب گرا و لیبرال در کشور شود.