سردار سلیمانی طراحی و توطئه آمریکا در منطقه را خنثی کرد

محسن پاک‌آیین درباره اهداف قدرت‌های فرامنطقه ای از ایجاد گروه‌های تروریستی تکفیری در منطقه در سال‌های اخیر گفت: هدف آمریکا از ایجاد گروه‌های تروریستی در منطقه غرب آسیا و خصوصا ایجاد داعش، بی‌ثبات‌سازی کشورهای مسلمان و تضعیف کشورهای مخالف رژیم صهیونیستی برای تامین امنیت این رژیم است.

کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: آمریکا تامین امنیت رژیم صهیونیستی را از برنامه‌های راهبردی خود می‌داند و در این هدف هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه هم نظر هستند و برای تحقق آن از هم سبقت می‌گیرند.

پاک‌آیین تصریح کرد: در دوره‌ای آمریکا هم به دلایل مسائل مالی و هم به دلایل فشارهایی که بر روی سربازان آمریکا بود تصمیم گرفت نیروهای نظامی خود را از منطقه خارج کند. در این دوره آمریکا تلاش کرد گروه‌های تروریستی را ایجاد کند تا به نیابت از آمریکا اهداف این کشور را در غرب آسیا از جمله در سوریه و عراق دنبال کنند.

سردار سلیمانی طراحی و توطئه آمریکا در منطقه را خنثی کرد

وی ادامه داد: با همین هدف بود که داعش ایجاد شد و در این مسیر برخی کشورهای مرتجع منطقه مانند امارات و عربستان سعود هم با کمک‌های مالی خود داعش را ایجاد و تجهیز کردند.

سفیر پیشین ایران در آذربایجان اظهار کرد: هدف آمریکا، اروپا و کشورهای مرتجع این بود که با اعمال فشار داعش بتوانند دولت قانونی بشار اسد را سرنگون کنند و دولتی متمایل با دیدگاه‌های آمریکا را در سوریه روی کار بیاورند و درعین‌حال علاقه‌مند بودند که سوریه را به چند بخش مختلف تجزیه کنند.

پاک‌آیین خاطرنشان کرد: این راهبرد در ارتباط با سایر کشورهای اسلامی هم از سوی آمریکایی‌ها دنبال می‌شود که سعی می‌کنند با تجزیه کشورهای اسلامی و تبدیل آنها به چند کشور کوچک در جهت تضعیف کشورهای بزرگ اسلامی برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی اقدام کنند.

وی بیان کرد: آمریکایی‌ها با هدف سرنگونی بشار اسد و تجزیه سوریه وارد کار شدند و اروپایی‌ها هم حمایت کردند و تحت نام ضرورت استقرار دموکراسی در سوریه آمدند و داعش را در مناطق مختلف سوریه مسلح کردند و بعد اهداف خود را دنبال کردند، خرابی‌های بی‌شماری ایجاد و خسارت‌های زیادی وارد و مردم بی‌گناه را کشتند و شاهد بودیم که برای آن‌ها فرقی نمی‌کرد که کشته شدگان و آسیب دیدگان شیعه یا سنی باشند و بعد از سوریه همین پروژه را به عراق هم گسترش دادند.

کارشناس مسائل منطقه اضافه کرد: آنها سعی کردند عراق را هم به سه بخش شیعه‌نشین، کردنشین و سنی‌نشین تجزیه کنند و دو کشور مسلمان قدرتمند منطقه مانند عراق و سوریه را که دارای انگیزه‌های ضدصهیونیستی بودند را تضعیف و از گردونه مبارزه با رژیم صهیونیستی حذف کنند.

وی در پاسخ با تشریح نقش و جایگاه سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانده فقید نیروی قدس سپاه در خاموش کردن فتنه داعش اظهار کرد: سردار سلیمانی توانست فتنه داعش را بشناسد و با بصیرتی که داشت همه طرح‌های آمریکایی‌ها و حامیان اروپایی و منطقه‌ای آنها را شناسایی کرد و با طراحی‌های مخصوص به خود در مقابل طرح‌های آمریکایی‌ها ایستاد و بعد از ۶ سال موفق شد که داعش را شکست دهد و بعد از آزادی بوکمال وعده داد که پایان داعش