شرط بازگشت ایران به برجام

شهریار حیدری در گفتگو با افکارنیوز، درباره مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با گروه ۱+۴، اظهار داشت: راهبرد جمهوری اسلامی ایران لغو کامل تحریم‌ها ست و تیم مذاکره‌کننده ایران باید این موضوع را مورد پیگیری جدی قرار دهد لذا چنانچه طرف مقابل این موضوع را بپذیرند، ایران هم به برجام و تعهدات خود بازمی‌گردد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکا از برجام خارج شد و با خروج آمریکا از برجام همه مذاکرات چند سال قبل به طور کلی بی‌اثر شد. منطق ایران این است که همه تحریم‌های کشورمان باید لغو شود و اگر این اتفاق بیفتد ایران همه تعهدات خود را در برجام عملیاتی می‌کند.

 

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در جریان جزئیات مذاکرات هسته‌ای قرار دارد و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم به‌طور ویژه مذاکرات را دنبال می‌کنند.

حیدری ادامه داد: قرار است در هفته جاری هم جلسه مشترکی بین اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با تیم مذاکره کننده کشورمان، وزیر امور خارجه و دیگر مسئولان وزارت خارجه برگزار شود تا نمایندگان در جریان جزئیات دقیق تر از روند مذاکرات قرار گیرند.

وی گفت: وظیفه وزارت امور خارجه و تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران است که گزارش روند مذاکرات را به طور دقیق به کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی و در صورت لزوم به صحن مجلس ارائه کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آینده مذاکرات از الان قابل پیش‌بینی نیست و بستگی به طرف مقابل دارد و امیدواریم که آنان همه شروط ایران را بپذیرند و الان توپ در زمین آنان است.

شرط بازگشت ایران به برجام

حیدری بیان کرد: ما بارها اعلام کردیم که همه تحریم‌های ایران باید لغو شود. الان نتیجه مذاکرات قابل پیش‌بینی نیست و حداقل باید چند دوره از مذاکرات هسته ای انجام شود تا بتوانیم بگوییم که مذاکرات به کجا خواهد رسید.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فعلاً مواضع و راهبردهای اصلی جمهوری اسلامی ایران به طرف مقابل اعلام شده است و متقابلاً آنان هم پیشنهاداتی داشتند و توافق کردند که مذاکرات در جلسات آینده کاربردی تر باشد که امیدواریم برای ایران نتیجه بخش باشد.