هدف از دروغ پراکنی آمریکا و سعودی ها درباره ساخت تاسیسات دوم نطنز

درجزئیات این خبر، آنچه "موسسه علوم و امنیت بین المللی" نام دارد با استناد به چند عکسی که با ماهواره گرفته شده، ادعا کرد که ایران درصدد ساخت دومین تاسیسات هسته ای "نطنز" است که بزرگ تر و عمیق تر از اولی است و تونل های بزرگی برای آن طراحی شده است. همه این اطلاعات تنها از چند عکس نامفهوم استخراج شده است.

خنده دار و در عین حال گریه آور است که این موسسه نتوانست مستقلا این مسئله را اثبات کند و به ادعای تاسیس ایستگاه غنی سازی جدید به عنوان بیشترین احتمال موجود در این مکان، بسنده کرد.

با این وجود، شبکه های مزدوری مانند العربیه سعودی و امثال آن، این خبر را به ابزاری برای مانور علیه ایران و بزرگ نشان دادن هرچه بیشتر "تهدید" آن، تبدیل کرد.

ناظران مسائل ایران بر این باورند که هدف چنین ادعاهایی، تاثیر بر روند مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 4+1 است که با هدف لغو تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران در وین جریان دارد.

هدف از دروغ پراکنی آمریکا و سعودی ها درباره ساخت تاسیسات دوم نطنز

اگر در نظر بگیریم یکی از اهداف تاسیس موسسه علوم و امنیت بین المللی، کاهش به اصطلاح "تهدید سلاح هسته ای علیه امنیت آمریکا" است، نیت های پنهان شده در پس انتشار گزارش اخیر و ترویج آن طی این بازه زمانی حساس نمایان می شود، و البته خواننده دانا نیز این مسئله را درک می کند.