تعلیق  یا معافیت تحریمی را به رسمیت نمی‌شناسیم

ابراهیم عزیزی ، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز ضمن اشاره به مواضع ایران در مذاکرات هسته‌ای بیان کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران در قالب قانون رفع تحریم ها و هم در فرمایشات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب کاملا روشن است.

 

وی افزود: ما اعتقاد داریم هر مذاکره ای که منتهی به رفع تحریم های ظالمانه علیه ایران نشود و ضمانت اجرایی نداشته باشد و از طرفی امکان راستی آزمایی فراهم نباشد، مطمئنا توافق مطلوبی نیست و برای کشور ما رضایت بخش باشد.

 

عزیزی ادامه داد: آمریکایی ها و اروپایی ها با ادبیات جمهوری اسلامی در مورد مذاکره کاملا آشنا هستند و موضوع جدیدی هم مطرح نشده است. به طور طبیعی لغو تحریم ها، راستی آزمایی و تضمین با این ادبیاتی که این روزها آمریکایی ها و اروپایی ها به کار میبرند بسیار فاصله دارد.

نایب رئیس ‌کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اول اینکه ما خواهان لغو کامل تحریم ها هستیم. عناوین تعلیق و معافیت تحریمی را به هیچ وجه به رسمیت نمیشناسیم و این موضوعات نشان دهنده حسن نیست اروپایی ها و آمریکایی ها است.

او تاکید کرد: آنچه که در مقام عمل باید اثبات شود لغو کامل تحریم ها است و به نظر میرسد به کارگیری این ادبیات به این معنا و مفهوم است که هنوز برای مذاکره با ایران یک اراده جدی و تصمیم قطعی وجود ندارد.

عزیزی تصریح کرد: نکته دوم این است که آمریکایی ها و اروپایی ها به جای اینکه از یک استراتژی و راهبرد مشخص و معینی تبعیت کنند دچار یک سرگیجه شدند و رفتارهای آن ها دقیقا نشان دهنده همین موضوع است.

وی بیان داشت: آن ها هیچ گونه تکلیفی را برای خودشان در این مذاکرات مشخص نکردند و از سردرگمی و به استفاده از ادبیاتی که به هیچ وجه با روح مذاکرات سازگار نیست جلو میروند.

تعلیق یا معافیت تحریمی را به رسمیت نمی‌شناسیم

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درانتها بیان کرد: اقدام آمریکایی‌ها در این روزها حکایت همان آبنبات چوبی است و این قبیل پیشنهادات را اروپایی ها باید به رئیس جمهور آمریکا بدهند تا کمتر خوابشان ببرد و این قبیل پیشنهادات برای ما مورد قبول نیست.