غرب برای مردم اوکراین اشک تمساح می‌ریزد

حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران ظهر امروز(جمعه 27 اسفند) در خظبه های نماز جمعه تهران، اظهار داشت: در آستانه ورود به سال 1401شمسی عید ملی بزرگ ملت ایران و ملت های فارسی زبان آحاد برادران و خواهران گرانقدر و ملت عزیز و امت اسلام، خویشتن را به تقوای الهی توصیه می‌کنم و امیدوارم سال 1400 را با تقوا به پایان بریم و سال‌آینده را با آراستگی به تقوا و عمل صالح آغاز کنیم.

وی افزود: از نگاه علی ابن ابی طالب نظام سیاسی و حکمرانی ابزاری برای دستیابی به دو آرمان کلیدی و مهم است،‌ گفت: توسعه انسانی یعنی فراهم کردن رشد و تعالی ملت و ساخت یک جامعه انسانی آراسته به دانش و معرف و فضائل انسانی و برخوردار از امنیت و رفاه مهم‌ترین هدف در اندیشه سیاسی اسلام و حکمرانی دینی است.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه هدف دوم ساخت یک کشور آباد و مدرن با پیشرفته‌ترین زیرساخت‌ها برای توسعه است، گفت: امیرالمومنین به مالک اشتر فرمودند که تحقق این دو آرمان در گرو دو ابزار مهم است که یک «نظام تامین مالی دولت مبتنی بر تولید،‌ خلق ثروت و دریافت مالیات» است و بدون این نظام تامین مالی به هیچ هدفی نمی رسیم و همچنین نیروی دفاعی مقتدر بازدارنده برای خلق امنیت ابزار دوم است.

ابوترابی فرد افزود: قانونی اساسی جمهوری اسلامی ایران به این مهم اشاره کرده و در مقدمه قانون اساسی این فراز بلند‌ آمده است و در تحکیم بنیان های اقتصادی، اصل رفع نیازهای انسان در تحکیم بنیادهای اقتصادی، اصل رفع نیازهای انسان در جزیان رشد و تکامل اوست. 

وی ادامه داد: اگر ادبیات سیاسی ما به معنای واقعی کلمه از این کلام انسان‌ساز و جامعه‌پرداز علی (ع) الهام بگیرد، مسیر رشد و تعالی به سرعت فراهم می‌شود و در مسیر دستیابی به تمدن اسلامی حرکت می‌کنیم.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: امام عصر(عج) برای اجرای منشور حکمرانی نامه امیرالمومنین به مالک اشتر در سطح کره خاکی قیام می‌کنند و آن حضرت بی تردید یکایک بندهای این منشور و قوائد انسان ساز و جامعه پرداز و تمدن آفرین را با دقت مورد توجه قرار خواهند داد و در سطح دنیا پیاده خواهند نمود.

وی افزود: با تامین منابع مالی پایدار مبتنی بر تولید و خلق ثروت و بسط امنیت و عدالت در جهان زمینه استصلاح جوامع بشری و تعالی عقلانیت و ایمانی بشر و آراستگی انسان‌ها به فضائل انسانی و رفتار برآمده از ایمان را فراهم می آورند.

ابوترابی فرد با بیان اینکه با اصلاح افراد بشر شعله های خانمان سوز فساد در جامعه خاموش خواهد شد، گفت:‌ اگر در جامعه فساد بود مسیر اصلاح جامعه با چالش روبرو می شود و این است که رهبر انقلاب بر مبارزه با فساد و بسط عدالت تاکید دارند و رسالت نظام اسلامی را در تحقق عدالت و بسط قسط در جامعه تعریف می‌کنند و امام زمان راه را برای این تحول هموار می نمایند و در دوران حکومت آن حضرت شاهد تحقق رسالت انبیا خواهیم بود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه عصر ظهور عضر شکوفایی خرد و عقلانیت است،‌گفت: وجود امام عصر کره خاکی را تبدیل به مدرسه ای می کند که راه سخت سلوک عقلانی و علمی را هموار می کند و قدرتهای مسلط این عصر تاریک و سیاه اجازه نمی دهند راه برای شکوفایی اندیشه های بشر همراه شود.

وی با اشاره به اینکه 8 سال تهاجم بر ملت یمن برای آن است که اجازه آزادی و اتخاذ تصمیم و ساخت نظام سیاسی مبتنی بر اندیشه و عقلانیت و ایمان را به آنان ندهند و این اراده مسلط جهان است،‌ تصریح کرد:‌ امروز هم برای مردم مظلوم اوکراین که ما در مصائب آنان سخت اندوهگین هستیم و رنج می‌بریم و هرگز از جنگ استقبال نمی کنیم، اما اشکی که دنیای غرب برای مردم مظلوم اوکراین می ریزد اشک تمساح است و آنها بودند که زمینه و شرایط فعلی را فراهم کردند و امروز هم از آن استقبال می‌کنند.