نظارت مجلس بر عملکرد دولت در حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی/ دولت فضای روانی بازار را مدیریت کند

مهرداد ویس کرمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با بیان اینکه مسئله حذف ارز ترجیحی آرزوی دولت‌های سابق بوده و اما کسی جرات ورود به آن را نداشته است، گفت: البته ممکن است در صورت عدم رعایت جوانب ،حذف ارز ترجیحی عوارضی داشته باشد که این مسئله باید رعایت شود.

 

وی تأکید کرد: دولت بر این مسئله اصرار داشته و مجلس هم این مسئله را پذیرفت منتها مجلس اجرایی این مسئله را مشروط کرد تا راهکارهای جبران حذف ارز ترجیحی به خوبی دیده شود.

 

این نماینده مجلس با بیان اینکه آشفتگی فعلی در بازار نتیجه فضای روانی حذف ارز ترجیحی است، تاکید کرد: به طور طبیعی وقتی ما صحبت از حذف حذف ارز ترجیحی می‌کنیم حتما کسانی که ذی نفع هستند مقداری در حالت محافظه کاری قرار می‌گیرند و این مسئله نهایتاً باعث می شود تا برخی از کالاها در دسترس مردم قرار نگیرد.

نماینده مردم خرم آباد اظهار کرد: دولت باید ابعاد این مسئله - حذف ارز ترجیحی - را به درستی اطلاع‌رسانی کند و اقدامات عملی این موضوع را فراهم سازد.

این نماینده مجلس ادامه داد: حتماً مجلس بر عملکرد دولت در زمینه حذف ارز ترجیحی نظارت خواهد کرد.

نماینده مردم خرم آباد با اشاره به اظهارات معاون اول رئیس جمهور مبنی بر اینکه دولت برای همه مسائل کشور و ارز ترجیحی برنامه دارد، گفت : با این حال تا زمانی که فضای روانی موجود آرام شود، حتماً دولت باید این مسئله را مدیریت کند تا افراد سودجو در بازار از این مسیله سو استفاده نکنند و مردم و اقشار ضعیف جامعه به لحاظ اقتصادی آسیب نبیند.

نظارت مجلس بر عملکرد دولت در حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی/ دولت فضای روانی بازار را مدیریت کند

وویس کرمی با بیان اینکه وضعیت فعلی اقتصادی، همه اقشار جامعه را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: بنابراین برخی از اقشار بیش از مابقی آسیب دیده اند و حتماً باید دولت به بحث کالاهای اساسی، دارو و نهادهای دامی ورود کند، به صورتی که این مسئله را جبران کند.