تفاوت رفتار رئیسی و روحانی با مردم

دولت ابراهیم رئیسی که آغاز به کار کرد بسیاری در انتظار وعده های انتخاباتی وی بودند که بتواند عدالت را در قوه مجریه به اجرا در آورد. 

در ابتدای دولت رئیسی واکسیناسیون به شکلی جدی صورت پذیرفت و همین موضوع باعث شد دیگر بسیاری از مردم عزیز ایران داغدار خانواده های خود نشوند و کرونا تا حد بسیار قبولی کنترل شود تا جایی که برخی ها اعلام می کنند باید پایان کرونا در ایران را جشن گرفت. زیرا روزانه تعدادی حدود 200 نفر مبتلا به کرونا در کشور وجود داشته و تعداد فوتی ها به زیر عدد 10 رسیده است.

موضوعات دیگری را نیز دولت رئیسی برای عدالت اجتماعی در دستور کار خود قرار داد از آزادسازی سواحل به نفع مردم تا سفرهای استانی که شخص خود رئیس جمهور به همراه وزرا در سفرها در ارتباط نزدیک و چهره به چهره با مردم توانستند بخشی از مطالبات به حق مردم را دریافت و درباره آن برنامه ریزی و در حل آن تلاش کنند.

اقدامات مهم دیگری نیز در دولت رئیسی از افزایش فروش نفت تا اعطای وام بدون ضامن و ... انجام شد که مردم را نسبت به دولت امیدوار تر کرد.

اما مهمترین اقدام دولت رئیسی در روزهای اخیر آزادسازی قیمت برخی کالاها و افزایش یارانه ها به مردم به مبلغ 300 تا 400 هزار تومان برای هر نفر بود.

موضوع افزایش مبلغ یارانه ها سالها بود درباره ان اظهارا نظر های مختلفی می شد اما شجاعت دولت برای اجرای این طرح که جزو ضروریات و حافظ منافع مردم بود بر کسی پوشیده نیست.

چرا می گوییم ضروری زیرا در دولت حسن روحانی یارانه ها به شکل ارز ترجیحی با عنوان دلار 4200 تومانی در اختیار واردکنندگان قرار می گرفت تا کالا ارزان تر به دست مردم برسد اما بر اساس مستندات بسیاری از وارد کنندگان با تخلفاف گسترده ارز 4200 تومانی از دولت گرفته و به جای وارد کردن کالاهای اساسی آن را به شکل آزاد در بازار به فروش می رساندند که همین عامل باعث به وجود آمد رانت و فساد شده بود.

رئیسی و دولت سیزدهم برای آنکه این یارانه که متعق به مردم است را به دست آنها برساند تصمیم به افزایش یارانه ها و آزادسازی قیمت کرد.

در همین مساله هم رئیس جمهور قبل از اعمال این تصمیم با مردم سخن گفت و وزرا نیز در نوبت های مختلف به تشریح آن پرداختند زیرا تجربه تلخ گران کردن بنزین توسط دولت قبل تجربه تلخی برای کشور بود.

در دولت روحانی نه تنها بنزین یک شبه گران شد که حتی رئیس جمهور سابق با گفتن جمله من خودم صبح جمعه فهمیدم نمک بر زخم مردم ریخت.

دولت رئیسی اما اینبار قصد ندارد هزینه ای مازاد بر معیشت مردم اعمال کند بلکه می خواهند فقط یارانه ها به جای ریخته شدن در جیب عده ای خاص و مفسد به دست مردم برسد.

پس از اجرای این طرح دولت موظف است در جهت اقناع افکار عمومی جزئیات آن را کامل شرح داده و عایدی هر خانوار ایرانی را برای آنها توضیح دهد. حق ملت است بدانند در آینده آیا این طرح به سود آنها و یا به ضرر آنها می شود.

در اجرای هر طرحی در کشور مطمئنا کارشناسان مخالف و موافقی وجود دارد اما همه بر این موضوع متفق القول هستند که یارانه به جای جیب دلال ها باید به جیب مردم و بر سر سفره آنها برود.

برخی شبکه های معاند در کشور در ماجرای یارانه 300 و 400 هزار تومانی و آزادسازی قیمت برخی اقلام خوراکی سعی کردند با اغتشاش و درگیری و جراین سازی رسانه ای آن را به ضرر مردم نشان دهند. برخی از مردم نیز اعتراض هایی به این طرح دارند به ویژه اینکه بر اساس دهک بندی ها برخی ها هنوز یارانه نگرفته اند.

هر چند دولت اعلام کرده مجددا مشمولان دریافت یارانه را بررسی می کند و حق کسی پایمال نخواهد شد اما باید با جدیت و پشتکار و تلاش 24 ساعته مشکلات مردم رفع شود.

برخی از مردم نسبت به این موضوع اعتراض هایی دارند که مطمئنا اعتراض آنها با کسانی که اغتشاش فرق دارد. باید به مطالبه مردم پاسخ داد و پاسخگویی مسئولان یکی از وظایف ذاتی آنها است .

تفاوت رفتار رئیسی و روحانی با مردم

مردم صفشان از اغتشاش گران جداست و هیچ دلسوز ایرانی نیست که با دست زدن به اغتشاش و آشوب بخواهد اعتراض کند.

مطمئنا دستگاههای امنیتی و نظارتی با شناسایی عوامل اغتشاش با آنها برخورد خواهند کرد و دولت نیز به بخشی از اعتراض های متین مردم پاسخ خواهد داد.

رئیسی صبح جمعه برای شنیدن نظرات مردم به میان آنها در میدان بهمن رفت و وزرا و معاون اول نیز با سرکشی و حضور در بین مردم سخنان آنها را شنیده اند.

باز هم تاکید می شود طرح اخیر که برخی عنوان جراحی افتصادی بر آن نهاده اند باید با پاسخگویی اقناع کننده همراه باشد تا مردم در جریان کامل آن قرار گیرند.

رئیسی در موضوع یارانه ها نشان داد بیشتر از آنکه به فکر محبوبیت خود باشد به فکر مردم بوده تا عده ای مفسد یارانه های آنها را به یغما نبرند بلکه این یارانه ها عادلانه میان مردم تقسیم شود.

رئیسی می توانست بدون اجرایی کردن طرح جدید به فکر خود باشد اما نشان داد شجاعت ایستادن پای حقوق مردم را دارد.

تفاوت رفتار رئیسی و روحانی مطمئنا مردم را نسبت به حاکمیت امیدوارتر کرده و ملت امیدوار به روزهای بهتر به ویژه در معیشت و اقتصاد خود هستند.