وعده یک میلیون تومانی حسن روحانی به مردم همراه با یارانه نقدی اردیبهشت

حجت الاسلام حسن روحانی  رئیس جمهور صبح امروز در جلسه هیات دولت گفت: انتظار ظهور حضرت ولی عصر(عج) به معنای امید به آینده و آمادگی برای صلح در جهان است.

رئیس جمهور بیان داشت: آن کس در زندگی فردی و جمعی به گونه‌ای است که الگویش تلاش برای رسیدن به عدالت است، معلوم است که منتظر است. در روایت هم آمده که شیعیان ما را باید در عمل آنها شناخت. اگر مسیر ائمه (ع) را در عمل هر کس مشاهده کردید، آنها شیعیان واقعی هستند.

وی ادامه داد: در روایات آمده شیعیان ما را از عمل آن ها بشناسید. در دین و مکتب ما یاس برای آینده معنا ندارد و پشت سر هر مشکلاتی فرج هست و همیشه باید منتظر گشایش و فرج باشیم.این اعتقاد باید باشد که پشت هر بن‌بست و پیچیدگی‌ فرج است.در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگر محتاج این عقیده هستیم.

وی با تاکید بر اینکه آن ایمان و اعتقاد به زندگی نشاط می‌دهد و ما را از ناامیدی نجات داده و از غم و افسردگی می‌رهاند، خاطرنشان کرد: آینده جهان را با شکوه زیبا و پر از عدل و داد می‌کند. این عدل و داد جزیی نیست بلکه سراسر جهان را فرامی‌گیرد.

رئیس جمهور اظهار داشت: بنابراین عید مهمی در پیشرو داریم و امیدواریم با عنایت و دعای آن حضرت، دست همه ما را در این ایام سخت بگیرد و سریعتر در شرایط عادی و معمولی مردم با آرامش بیشتر به فعالیت‌های اجتماعی و مسائل شخصی‌شان ادامه دهند.

رییس جمهور با اشاره به این که امروز در روز ۲۰ فروردین روز هسته‌ای هستیم، اظهار داشت: ما همه سال در این روز جشن هسته‌ای می‌گیریم و هر ساله افتتاح‌های فراوانی داریم. امسال هم از سال گذشته برنامه‌ریزی بیشتری شده بود، ما بسیاری از پیشرفت های علمی هسته ای در این مدت پیدا کردیم مخصوصا از اردیبهشت پارسال که محققین ما بدون مانع فعالیت‌های خود را ادامه دادند و به دستاوردهای بزرگی رسیدند.

وی افزود: ما نشان دادن این دستاورد را به روز دیگری موکول می‌کنیم که این دستاوردها در زمینه پزشکی، بهداشت و درمان جایگاه دارد، امروز علم هسته‌ای می تواند به ما کمک کند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: دیروز در ویدئو کنفرانس‌هایی که با استان‌های مختلف داشتیم دیدیم یک مرکز پرتودهی گاما، ماسک‌هایی را برای استفاده مناسب می‌کند و در بخش های مختلف کشاورزی و غیر کشاورزی می‌تواند برای ما موثر باشد.

بیشتر بخوانید:

زمان واریز مرحله دوم بسته حمایتی دولت

ثبت نام وام کرونا+جزئیات

پرداخت وام به آسیب دیدگان کرونا

پیگیری یارانه حمایت معیشتی / حداقل درآمد خانوارها از یارانه حمایتی

وام دانشگاه آزاد برای دانشجویان شاغل

وام مسکن 250 میلیون تومانی

تعویق سه ماه وام های قرض الحسنه/ بازگشت اقساط کسر شده به حساب هموطنان

روحانی با اشاره به اینکه در زمان شرایط تحریم و وجود ویروس کرونا کالا به وفور در کشور وجود دارد، گفت: از همه تولیدکنندگان متشکریم؛ شرایط آرامی را برای کشور فراهم کردند.

رئیس جمهور اظهار داشت: وزیر نفت اعلام کرد هیچ مورد ابتلا به کرونا در مراکز تولیدی این وزارت خانه نداشته اند. من دیروز آمار کل کالاهای اساسی کشور را دیدم، همه اینها ذخائر خوبی دارند.

وی تاکید کرد: موضوع کرونا گرچه سختی‌ها و رنج هایی را برای جامعه به ارمغان آورد ولی باعث شد در زمینه علم، دانش و شرکت‌های دانش بنیان، علم سلامت قدم‌های بسیار خوبی برداشته شود که این بسیار ارزشمند است.

رئیس جمهور اظهار داشت: امروز در کیت های آزمایشی کم کم روی پای خود می ایستیم، روز به روز تولیدات ما با شیوه ها و فناوری‌های جدید بیشتر می شود.چند روز پیش ما از نمایشگاهی در زمینه سی‌تی اسکن بازدید کردیم، که دستاورد یک شرکت‌بنیان بود این دستاورد به ما می‌گوید نقص در ریه کجا است این تلاش بزرگی در زمینه علم و دانش است.

وی بیان داشت: در جلسه صبح امروز دولت معاون علمی ما اطلاع داد که کیت‌های جدیدی در اختیار قرار گرفته  این کیت‌ها کار دیگری انجام می‌دهد اما مکمل کارهای گذشته است به ما نشان می‌دهد که آیا فرد در زمان کوتاهی ویروس کرونا را گرفته و پشت سر گذاشته یا نه.این موضوع می تواند بسیار مفید و موثر باشد این کیت می تواند برای بسیاری از افرادی که در جامعه این ویروس را گرفتند و علامتی نبوده اطمینان حاصل کند.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما هر روز که پیش می‌رویم در علم، دانش و تولید و امیدواریم در زمینه ماسک هم بتوانیم به خودکفایی برسیم؛ امروز هم برای تنفس مصنوعی داخلی در داخل تولید در شرکت‌های دانش بنیان فعال شده است.

روحانی در موضوع کرونا ،قدم های بسیار ارزشمند علمی برداشته شد است، تصریح کرد: مصوب می کنیم در زمان پرداخت یارانه اردیبهشت ماه یک میلیون به تمام خانوارهای یارانه بگیر پرداخت شود.

وی بیان داشت: آمریکایی‌ها مصوبات بهداشت جهانی را نقض می‌کند و در حوزه درمانی هم تروریست هستند.از صندوق‌های بین المللی می خواهیم به وظایفشان عمل کنند و اگر بین ما و دیگر کشورها تبعیضی قائل شوند برای ما قابل قبول نیست.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه موج اول مبارزه با کرونل را پشت سر گذاشتیم، بیان داشت: در ۳۰ بهمن وزیر بهداشت در دولت به ما اعلام کرد که کرونا وارد شده است و من هم آنجا تاکید کردم به مردم بگویید. 

وی با تاکید بر اینکه از شنبه موج دوم مبارزه با کرونا در کشور آغاز می شود، اظهار داشت: این دوره نیازمند همکاری همه مردم است و سخت تر از دوره قبل است. در این مرحله سخت باید مرحله به مرحله جلو برویم. 

روحانی خاطر نشان کرد: در مبارزه با کرونا بحث دولت نیست بلکه همه ملت است،  امروز فاصله گذاری اجتماعی داریم و این درست است اما پیوندهای ملی ما باید از هر روز دیگر محکم‌تر شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید این فاصله اجتماعی فاصله ملی برای ما درست کند، اظهار داشت: ما اتحاد ملی می خواهیم اما فاصله اجتماعی هم می‌خواهیم تا زمانی که از این مشکلات عبور کنیم، ما با کمک مردم و نیروهای مسلح برای مبارزه با کرونا و تامین زنندگی مردم وارد شدیم ما تلاشمان بر این بود که هم در مقابله با کرونا ایستادگی کنیم هم نیازمندهای ضروری زندگی تامین شود ما مرگ کرونایی را قبول نداریم باید این به حداقل ممکن برسد ما مرگ ناشی از گرسنگی را هم قبول نداریم.

روحانی گفت:  ما باید همه نیازمندی‌های ضروری مردم را تامین کنیم برای مقابله با کرونا جان نیاز به نان دارد نیاز به برق و گاز داریم ما همه نیازمندی‌ها را با هم در نظر می‌گیریم اما اولویت‌بندی وجود دارد گاهی ممکن است یکی فدای دیگری شود ولی ما همه تلاش خود را می‌کنیم ما با همه تلاش به مقابله با کرونا آمدیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه موج اول مقابله با کرونا تا جمعه ادامه می‌یابد، اظهار داشت: شنبه مرحله سخت‌تری شروع می‌شود اگر با این بیماری مسری به مردم بگوییم داخل خانه بمانند و کسی از خانه خارج نشود راحت‌ترین کار دولت است ولی امکان پذیر نیست. یکسری افراد برای تولید نیازمندی‌ها باید بیرون بروند.

وی با اشاره به اینکه یک عده از مردم حقوق ثابت دارند، تصریح کرد: این عده می‌گویند سرکار برویم یا نرویم حقوق را می‌گیریم. البته برخی کشورها مثلا اعلام کرده اند که حداقل ۲۰ درصد حقوق کارمندان را برای مبارزه با کرونا می دهند اما فعلا در دستور کار ما نیست تا حقوق کارمندان را قطع کنیم، همه به طور کامل حقوق خود را دریافت می کنند اما عده ای هستند که کارگر روزمزد هستند اگر یک روز کار نکنند دستمزدی ندارند و پول غذای شب ندارند ما باید برای اینها کاری کنیم.