روس‌ها خواستار تقویت روابط با ایران هستند

نتایج نظرسنجی انجام شده توسط مرکز تحلیل استراتژی‌ها و فناوری‌ها (CAST) از پورتال SuperJob نشان داد بیش از نیمی از روس‌ها طرفدار تقویت روابط سیاسی با ایران و همچنین ۵۰ درصد آن‌ها خواستار توسعه همکاری‌های نظامی و صنایع دفاعی با ایران هستند.

این نظرسنجی از ۱۴ تا ۱۸ ژوئیه (۲۳ تا ۲۷ تیرماه) و در آستانه سفر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به ایران انجام شد. در مجموع ۱۶۰۰ فرد بالای ۱۸ سال از تمام مناطق روسیه در این نظرسنجی شرکت کردند.

در پاسخ به این سوال که «آیا به نظر شما روسیه نیاز به توسعه بیشتر همکاری‌های نظامی و نظامی-فنی با ایران دارد؟» ۵۰ درصد پاسخ مثبت، ۱۵ درصد پاسخ منفی، و به نظر ۳۵ درصد پاسخ دادن به این سوال دشوار بود.

روس‌ها خواستار تقویت روابط با ایران هستند

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، در حالی که ۵۴ درصد از پاسخ‌دهندگان از تقویت روابط سیاسی با ایران دفاع کردند، ۱۲ درصد آن را مهم نمی‌دانستند و ۳۴ درصد پاسخ دادن به آن را دشوار می‌دانستند.

بر اساس این نظرسنجی، ۴۷ درصد از روس‌ها مطالعه و استفاده از تجربه ایران برای مقابله با فشار تحریم‌های غرب را ضروری می‌دانند. همچنین ۴۲ درصد از روس‌ها ایران را کشور دوست می‌دانند.

سه‌شنبه هفته گذشته کرملین تایید کرد که پوتین ۱۹ ژوئیه (امروز) برای شرکت در نشست سه‌جانبه سران با همتای ترکیه‌ای و ایرانی خود، به تهران سفر می‌کند. «یوری اوشاکوف» دستیار کرملین با بیان این که روسیه و ایران برنامه‌هایی برای رساندن روابط خود به سطح مشارکت استراتژیک دارند، افزود که یک توافق جدید در حال آماده‌سازی است.