نشست آستانه در تهران باعث شکست یکه تازی آمریکا می شود

علیرضا سلیمی با اشاره به بیانیه نشست آستانه که به میزبانی تهران برگزار شده است، گفت: انسجام و هماهنگی سه کشور در اتفاقات منطقه ای و جهانی می تواند ضریب موفقیت ایران، ترکیه و روسیه را در معادلات بالا ببرد از طرفی می تواند از یکه تازی های آمریکایی ها جلوگیری کند، واقعیت امروز این است که با فضای یکه تازی در بسیاری از مسائل جهانی و حتی منطقه ای روبه رو هستیم این رویه آسیب های جدی به بسیاری از کشورها وارد کرده است و اجازه نداده حتی برخی از کشورها با استقلالِ نظر، مصالح ملی خود را پیگیری کنند.

 

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس بیان کرد: با نشست آستانه فضای یکجانبه گرایی درعرصه بین المللی به جد مورد تاثیر قرار گرفته است و فضای انحصار را شکسته است. از طرف دیگر منافع مشترکی با کشورهای منطقه به خصوص کشورهای همسایه و روسیه داریم که باید پیگیر تحقق این منافع بود اما به این معنا نیست که کشورها در امور داخلی یکدیگر دخالت کنند بلکه با حفظ استقلال می توانیم فضای همکاری داشته باشیم البته همکاری بین کشورهای منطقه دشمنان جدی دارد که این روزها شاهد دشمنی ها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه باید دقت کرد با اظهارنظرها فضای همکاری بسته نشود ادامه داد: با توجه به اینکه هر سه  کشور امروز مورد تحریم واقع شده اند هماهنگی بین کشورها، تحریم یکجانبه و غیرمنطقی را می شکند و اجازه نمی دهد تحریم کارکردی داشته باشد. از سوی دیگر تروریست هایی که در منطقه مورد حمایت قرار می گیرند، همکاری کشورهای منطقه می تواند تروریست ها و مداخله گرانی که از فاصله زیادی در منطقه نیرو پیاه می کنند را به حاشیه براند.

نشست آستانه در تهران باعث شکست یکه تازی آمریکا می شود

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: در منطقه نیاز به ثبات داریم برخی از کشورها به دنبال ایجاد نا آرامی در منطقه برای گرفتن ماهی مقصود هستند با این حال همکاری بین سه کشور باعث می شود فضایی برای پیشرفت و رشد اقتصادی کشورهای منطقه فراهم شود.