آیا توافق هسته ای نزدیک است؟

محمود عباس زاده مشکینی در گفتگو با افکارنیوز، درباره آخرین وضعیت روند مذاکرات ، اظهار داشت: دولت در زمینه مذاکرات اطلاعات کافی در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار نمی دهد.

وی متذکر شد: یک ماه پیش قرار بود علی باقری رئیس تیم مذاکره کننده کشورمان در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حضور یابد و درباره آخرین وضعیت مذاکرات توضیحاتی را به نمایندگان مجلس ارائه دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در آن مقطع ما در حوزه انتخابیه بودیم اما به دلیل جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی با علی باقری به تهران آمدیم اما متاسفانه رئیس تیم مذاکره کننده کشورمان در آن جلسه حضور نیافت و ما از این جهت گله مند هستیم که چرا آنان پاسخگو نیستند.

وی ادامه داد: البته این مسئله به همین یک مورد ختم نمی‌شود و یک بار دیگر هم از باقری دعوت شد و در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس حضور پیدا نکرد و از این جهت گله مند هستیم. حتی بنده این موضوع را پشت تریبون مجلس هم اعلام کردم که تیم مذاکره‌کننده کشورمان باید به مجلس پاسخگو باشند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر اینکه توافق نزدیک است، اظهار داشت: غربی ها با این حرف ها به دنبال اهداف خودشان هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما به هر توافقی نیاز نداریم بلکه ما به توافق مثبت و توافقی که برای کشورمان نتیجه داشته باشد، احتیاج داریم و با توافقی موافقیم که برای کشورمان امتیاز بیاورد.

آیا توافق هسته ای نزدیک است؟

عباس زاده مشکینی گفت: اگر توافقی به گونه‌ای باشد که ما امتیاز دهیم، قابل پذیرش نیست و فاجعه است. ما به دنبال توافق به هر قیمتی و به هر صورتی نیستیم بلکه به دنبال امتیاز و نتیجه برای کشورمان هستیم.

وی تاکید کرد: ما به دنبال نتیجه چه با توافق و چه بدون توافق هستیم، اما ترجیح می‌دهیم که با توافق باشد اما به هر قیمتی هم توافق را نمی خواهیم.