بازگشت حاجی بازداشت‌شده در عربستان به ایران +عکس

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، خلیل دردمند، حاجی ایرانی که پس از ۸۰ روز بازداشت در عربستان دوشنبه یازدهم مهرماه ۱۴۰۱ به کشور بازگشت، با حضور در سازمان حج و زیارت با حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که سیدصادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز حضور داشت، حاج خلیل دردمندی به تشریح روند بازداشتش در مسجدالحرام و بازپرسی‌ها و روزهای سختی که در این حدود ۸۰ روز سپری کرده، پرداخت و به این نکته اشاره کرد که در مراحل بازپرسی بارها تلاش شد که به نسبت‌های غیرواقعی متهم شود.

بازگشت حاجی بازداشت‌شده در عربستان به ایران +عکس

نماینده ولی فقیه در امور حج نیز با ابراز خرسندی از بازگشت این حاجی ایرانی به کشور به بیان گوشه‌ای از اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته برای آزادی و بازگشت او به میهن اشاره کرد و با اهدای هدایای معنوی از او برای تحمل نزدیک به سه ماه سختی  و مرارت در زندان‌های سعودی  تقدیر کرد.

خلیل دردمند که در مراسم حج امسال به همراه مادر خود به حج مشرف شده بود، به دلیل انداختن عکسی از سردار شهید قاسم سلیمانی با کعبه بازداشت شده بود، روز دوشنبه یازدهم مهرماه از مسیر هوایی یکی از کشورهای همسایه حوزه خلیج فارس وارد تهران شد و در فرودگاه امام خمینی (ره) مورد استقبال جمعی از مسؤولان سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری و وزارت امور خارجه قرار گرفت.

به گفته وزیر امور خارجه کشور، وزرای خارجه عراق و عمان در پیگیری آزادی حاجی ایرانی بازداشت‌شده نقش داشتند.