نقش بانکها در انحراف نقدینگی / بانکها از اقدامات سلیقه ای پرهیز کنند

سید مهدی فرشادان در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز با اشاره به برخی از اقدامات غلط بانک‌ها در زمینه مدیریت نقدینگی در جامعه بیان کرد: حتما تصمیمات سلیقه ای مدیران در انحراف نقدینگی نقش مهمی داشته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد:به واقع ترجیح دادن منافع سازمانی بر منافع مردم در انحراف نقدینگی نقش مهمی داشته و برخی مدیران فکر می کنند هرچه بیشتر خلق منابع کنند و در عین حال این منابع را سخت تر و با تاخیر به مردم ارائه دهد کار خوبی انجام داده اند که باید گفت این فرایند با روح قانون در منافات است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:یکی از عواملی که توانسته به انحراف نقدینگی در کشور دامن زند، همین بانکها هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره چرایی این مسئله و اشکالات گفت: باید رویکرد واحدی در زمینه مدیریت نقدینگی از سوی بانکها در کشور صورت پذیرد و این مدیریت باید آثار تنبیهی برای این بانکها داشته باشد که این مهم اعمال نشده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:بانک مرکزی باید نظارت بیشتری بر حوزه بانکها و همچنین مدیریتی که در بخش نقدینگی هست، انجام دهد.

نقش بانکها در انحراف نقدینگی / بانکها از اقدامات سلیقه ای پرهیز کنند

فرشادان تصریح کرد: بانکها نباید قوانین مربوط به مدیریت نقدینگی در جامعه را سلیقه ای اجرایی کنند. همچنین کمیسیون برنامه و بودجه به این موارد حساس بوده و این قبیل موضوعات را مورد رصد قرار خواهد داد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته کمیسیون اقتصادی مجلس هم باید ورود جدی تری بر این مسئله داشته باشد و رفتار بانکها را در مدیریت نقدینگی جامعه رصد کند.