الکاظمی به دستور واشنگتن پرونده ترور شهید سلیمانی را بست

 سلام حسین، از رهبران ائتلاف فتح عراق در گفت وگو با خبرگزاری المعلومه گفت که دولت مصطفی الکاظمی به توصیه ی واشنگتن تلاش کرد تا پرونده ترور فرماندهان پیروزی (شهید سلیمانی و المهندس) در نزدیکی فرودگاه بغداد را ببندد تا طرف هایی عامل این جنایت مجازات نشوند.

وی اعلام کرد که پرونده ترور فرماندهان پیروزی بعد از تلاش دولت قبلی به ریاست مصطفی الکاظمی برای نادیده گرفتن آن بار دیگر باز شد.

سلام حسین تاکید کرد که دولت السودانی در راستای کشف و شناسایی تمام کسانی که در پرونده ترور فرماندهان پیروزی دست داشتند تلاش می کند؛ کسانی که شرف و دین خود را به واشنگتن و رژیم صهیونیستی فروختند.

این عضو فتح همچنین خاطرنشان کرد که همزمان با تلاش دولت جدید مصوبه پارلمان مبنی بر اخراج کامل نیروهای آمریکایی از خاک عراق باید اجرایی شود.

وی گفت که نام تمام کسانی که در این جنایت آمریکایی علیه فروماندهان پیروزی دست داشتند باید به طور علنی اعلام شود، این افراد باید به دستگاه قضایی ارجاع شوند و به طور عادلانه مجازات شوند.

سلام حسین اخیرا نیز تاکید کرد: تمام شواهد نشان می دهد که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر پیشین عراق در جنایت ترور فرماندهان پیروزی(شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس) دست داشته است و دولت السودانی باید ادله و شواهد موجود را به دستگاه قضایی تحویل دهد تا حکم بازداشت الکاظمی صادر شود حتی اگر به امارات فرار کرده باشد.

وی گفت که مکان وقوع جنایت آمریکا علیه فرماندهان پیروزی تحت سیطره دستگاه اطلاعات به عنوان یک موسسه حاکمیتی است و مصطفی الکاظمی در آن زمان رئیس آن دستگاه بود.

الکاظمی به دستور واشنگتن پرونده ترور شهید سلیمانی را بست

حسین خاطرنشان کرد که فرار الکاظمی به امارات از طریق خاک کردستان برای اثبات دست داشتنش در جنایت ترور کافی است.

این عضو فتح تاکید کرد که الکاظمی باید در دادگاه حاضر شود و درصورت ثابت شدن بی گناهی اش آزاد خواهد شد.

پیش از این علی الجمالی، نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه تاکید کرد که عجیب نیست اگر بگوییم که تمام دولت قبلی عراق پاداش و دستمزد خود را از دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا به خاطر همدستی در جنایت ترور فرماندهان پیروزی(شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس) دریافت کردند.

وی مدعی شد که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر قبلی عراق دست نشانده بود و رسیدن به منصب نخست وزیری پاداشی بود که به خاطر کمک در برنامه ریزی برای ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس دریافت کرد.

الجمالی در ادامه همچنین خواستار اتخاذ اقدامات جدی از سوی پارلمان عراق در این خصوص و پیگیری حقوقی الکاظمی شد.

اخیرا محمد الصحاف، سخنگوی جنبش مردمی «هماهنگی» عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه تاکید کرد که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر پیشین عراق متهم به دست داشتن در اقدامات متعدد علیه الحشد الشعبی و رهبران ملی آن از جمله جنایت ترور فرماندهان پیروزی( شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس) است زیرا این جنایت در زمان وی اتفاق افتاد.

وی تاکید کرد که پارلمان و دولت عراق باید مصطفی الکاظمی و چند افسر اطلاعاتی عراقی را تعقیب و آن ها را به دستگاه قضایی ارجاع دهند زیرا متهم به دست داشتن در ترور فرماندهان پیروزی و بازداشت تعدادی از رهبران الحشد الشعبی هستند.