ناترازی بودجه بسیار کم و تورم مهار خواهد شد

رحمت الله نوروزی ، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با افکارنیوز درمورد شعار سال 1402 نظر خود را بیان کرد: رهبر انقلاب هرسال شعارهای متناسب با شرایط کشور را نامگذاری کرده اند. زمانی که تولید رخ می دهد به اشتغال و رونق اقتصاد منجر می شود و اهمیت به این حوزه باعث اشتغال و اقتصاد مولد و سرمایه گذاری می شود.

وی افزود: زمانی که اقتصاد ما مولد باشد و سرمایه گذاری صورت گیرد، تورم خود به خود مهار خواهد شد و بار گرانی از روی دوش مردم برداشته می شود. ثبات به کشور و حوزه های مختلف اقتصادی و اجتماعی برداشته می شود.

نوروزی ادامه داد: اقتصاد مولد یعنی دغدغه خانواده ها که تامین معیشت و آینده فرزندانشان است حل می شود. برای رسیدن به این مهم باید مردم را در اقتصاد دخیل کنیم تا مخارج دولت کمتر شود. اگر بتوانیم علاوه بر تامین داخل صادرات را نیز رونق دهیم رشد اقتصادی اتفاق می افتد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: توطئه ای که دشمنان بعد از جنگ نظامی و فرهنگی علیه کشور ما دارند، نفوذ در لایه های زیرین و زیرساخت های اقتصاد است تا از این طریق به مردم و مسئولان فشار وارد کنند و به مقاصد شوم خود برسند.

او گفت: اما دولت باید با هشیاری اقتصاد را به دست گیرد، مشکلات صنف های مختلف را رفع کند و گام به گام در راستای مهار تورم پیش برود. اینگونه زمانی که مردم ما در رفاه و آرامش باشند دیگر هیچ کشوری به خود اجازه دخالت نمی دهد.

ناترازی بودجه بسیار کم و تورم مهار خواهد شد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهارداشت: لذا باتوجه به اینکه رهبر انقلاب هر سال مبانی را برای تمام مسئولان مشخص می کند، وظیفه سه قوه این است که برنامه های توسعه را اجرایی کنند تا شعارهایی که هرسال حول محور مهم ترین مسائل نامگذاری می شوند، به عرصه عمل درآیند.

نوروزی در انتها خاطرنشان کرد: ازطرفی باتوجه به اینکه طبق فرمایش رهبر انقلاب در زمان بررسی لایحه بودجه سال 1402 در تلاش بودیم هزینه های دولت را افزایش ندهیم، بودجه بسیار معقولانه بسته شد و ناترازی سال 1402 بسیار کم خواهد بود.