قاتل، معتاد و کلاهبردار، قهرمانان همیشگی براندازان

جریان برانداز خارج نشین، هر از گاهی چهره‌ای را به عنوان « قهرمان » خودشان معرفی می‌کند اما قهرمانان ساختگی براندازان هنوز مطرح نشده، اعتبار خود را از دست می‌دهند. یکی از دلایل اصلی این بی‌اعتباری را می‌توان ویژگی‌های ضدانسانی، ضدایرانی، ضددینی و رذائل اخلاقی آن‌ها دانست که در ادامه به برخی از موارد آن اشاره می‌کنیم.

 

جواد روحی

آخرین پروژه قهرمان‌سازی براندازان، پروژه جواد روحی است. او که اخیرا در زندان بود و به دلیل بیماری فوت کرده است، به یک باره به قهرمان براندازان تبدیل شد. بخش قابل توجهی از پروژه قهرمان‌سازی روحی، در دست منافقین است. جریان براندازی مدعی شده که او را به دلیل رقصیدن، کشته اند! 

توئیت

توئیت

قهرمان‌سازی منافقین از جواد روحی

توئیت

قهرمان‌سازی از جواد روحی و اعتراف به لیدری در اغتشاشات

این قهرمان ساختگی، فردی معتاد بود که در شهریور ۱۴۰۰ به دلیل زخم در اندام و مصرف شیشه و کراک، در بیمارستان بستری شده بود.

برگه

بخشی دیگر از کارنامه جواد روحی، آتش زدن قرآن کریم بود. روحی در اعترافات خود در این خصوص گفته بود: «یکی از خانم‌های حاضر در صحنه، قرآن را به من داده بود، من هم قرآن را داخل آتش انداختم و سوزاندم.» جواد روحی حتی به ماموران پلیس راهور هم رحم نکرده و درباره آتش زدن مقر پلیس راهنمایی و رانندگی گفته است: «به اتفاق چند نفر وارد مقر مامورین راهنمایی و رانندگی که در مرکز شهر قرار داشت شدیم و لوازم موجود در آن را به پایین پرتاب کردیم و پس از آن مقر ماموران راهنمایی و رانندگی آتش زده شد.» [۲]ادعای اینکه جرم جواد روحی صرفا رقصیدن بود، در حالی مطرح شده است که علاوه بر اعترافات خودش، منافقین هم اذعان دارند که جواد روحی، مقر ماموران را آتش زده بود.

توئیت

اسرائیل فارسی

حسین رونقی

یکی دیگر از کسانی که در جریان اغتشاشات سال گذشته وارد پروژه قهرمان‌سازی براندازان شده بود، حسین رونقی است.

توئیت

پروژه قهرمان سازی از حسین رونقی

در دورانی که رونقی در بیمارستان حضور داشت، براندازان مدعی بودند که «ضابطان قضایی هردو پای او را شکسته اند.». 

خبر

اما زمانی که رونقی از زندان به بیمارستان منتقل شد و خانواده‌اش در کنار او حضور داشتند، دروغ بودن این ادعا علنی شد.

معالجه

بخش مهم دیگر از کارنامه حسین رونقی را می‌توان کلاهبرداری دانست. یکی از نزدیکان او با انتشار اسنادی اعلام کرده که حسین رونقی به بهانه کمک به زندانیان سیاسی در ایران، مبلغ ۳ میلیارد تومان دریافت و برای مصارف شخصی خود استفاده کرده است. او در این باره نوشته است: «طبق مدارک موجود، حسین رونقی و خانواده‌اش طی پروژه‌ای کثیف و دروغین، با سواستفاده از اعتماد دیگران و برای کمک به مردم، از طریق حساب‌های خانواده و نزدیکانش، حداقل ۳ میلیارد تومان پول دریافت کرده است. این مبالغ طی چند ماه بصورت مداوم به حسابشان واریز شده. (به تاریخ فیش‌ها نگاه کنید) او حتی کراوات و سنجاق سینه شیروخورشیدش هم از خودش نیست و در مورد اینکه این پول‌ها صرف چه شده؟ نه تنها پاسخگو نبوده بلکه با آنفالو و بلاک سعی در فرار از حقیقت داره. در مورد اعتصاب غذا با عسل و ارده و پا‌های شکسته و ادعا‌های خانواده اش، مبتنی خون بالا آوردن و خطر مرگ هم که جوکی کثیف و بازی با احساسات مردم، چیز دیگری نبود. در مورد دروغ‌های دیگرش، زندانیان سیاسی و همبندانش قبلاً افشاگری‌های کرده اند.» [۳]

نوید افکاری

نوید افکاری یکی از چهره‌هایی است که جریان برانداز از چند سال قبل از اغتشاشات ۱۴۰۱، به عنوان قهرمان خود معرفی می‌کرد.

توئیت

پروژه قهرمان سازی از نوید افکاری

او کسی بود که در سال ۹۷، «حسن ترکمان»، کارمند حراست اداره آب‌وفاضلاب شیراز را با ضربات متعدد چاقو به قتل رساند. افکاری در اعترافات خود گفته است: «من کسی را کشتم که اصلا نمیشناختم. کسی که اصلا اسمش را نمی‌دانستم. یک نفس را از بین بردم، فقط به خاطر اینکه اشتباه راهم را انتخاب کردم.»

محمد صادقی

یکی دیگر از قهرمانان براندازان، محمد صادقی بود و از او به عنوان شیرمرد یاد می‌کردند. کسی که آرایش می‌کرد، لاک می‌زد و لباس زنانه به تن داشت.

توئیت

او نیرو‌های امنیتی را تهدید می‌کرد؛ اما اندکی بعد، به طرز فجیعی که قابل توصیف نیست، هنگام فرار دستگیر شد.

یاسمین پهلوی

نکات منفی در قهرمانان براندازان صرفا به بازیگران رده پایین محدود نمی‌شود. یاسمین پهلوی، همسر رضا پهلوی به عنوان یکی از قهرمانان و ملکه! براندازان معرفی می‌شود.

توئیت

توئیت

این درحالی است که چندی پیش، یکی از گروه‌های هکری که ارتباطی هم با جمهوری اسلامی ندارد، تصاویری از رسوایی بزرگ و خیانت یاسمین به رضا پهلوی منتشر کرد.

محمدمهدی کرمی

از دیگر قهرمانان براندازان، محمدمهدی کرمی بود. این قهرمان ساختگی، قاتلی بود که در کارنامه خود، چندین مورد سوء سابقه داشت. پدر او درحالی به دادخواهی از پسرش پرداخت که خود به دلیل چاقوکشی و تهدید اهل خانه، از پسرش شکایت کرده بود.

پدر محمد مهدی

در تاریخ ۲۵ مرداد ماه سال ۱۴۰۱، پدر محمدمهدی کرمی به فوریت‌های پلیس مراجعه کرده بود و اظهار داشت که «پسرش به مواد مخدر اعتیاد دارد و اقدام به تخریب وسایل منزل و تهدید اهالی منزل با چاقو کرده است.» او در سال ۹۴ نیز به اتهام تهیه و توزیع سه کیلو گرم مواد منفجره در دادسرای شهرستان نظرآباد پرونده قضائی داشته است. [۴]

احمد باطبی

بی‌اعتباری و رذائل اخلاقی در قهرمان‌های ساختگی براندازان صرفا به سال‌های اخیر محدود نیست و مسبوق به سابقه است. احمد باطبی، قهرمان اغتشاشات ۷۸ براندازان بود. او در آن سال‌ها، یک پیراهن خونی را بالای سر برد و به دروغ مدعی بود که این لباس هم دانشگاهی‌اش هست.

کاغذ

باطبی که بعد‌ها به بهانه مرخصی استعلاجی از زندان خارج شده بود، فرار کرد و به آمریکا پناهنده شد. او از چهره‌های حامی تحریم‌های ضدایرانی بود و در آن زمان، با رئیس جمهور آمریکا نیز دیدار داشت. اما بعدا توسط خود براندازان از دایره اپوزیسیون حذف شد و به حمایت از همجنس‌بازی روی آورد. باطبی در صفحه فیس‌بوک خود نوشته بود: «من از حق انسان‌های همجنس‌خواه برای ازدواج و تشکیل خانواده و بهره‌مندی از حقوق اجتماعی دفاع می‌کنم. یعنی من همچین آدمی هستم.»