سخنان رئیسی در سازمان ملل دید جدیدی به روسای جمهور دنیا داد

یعقوب رضازاده، عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با افکارنیوز درباره سفر رئیس جمهور کشورمان به نیویورک و حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بیان کرد: دومین سفر رییس جمهور به نیویورک همراه با هیات عالی رتبه انجام شد و این سفر در مهم ترین برهه تاریخی و شرایط حساس سیاسی و اجتماعی که به واسطه دشمنان ملت ایران به وجود آمده بود صورت گرفت.

وی افزود: یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین بخش های سفر رئیس جمهور بعد از خود سفر، سخنرانی وی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بود. سخنان امسال او نسبت به سال گذشته ویژگی‌های مهمی داشت که علاوه بر رسانه‌های داخلی، بسیاری از مطبوعات و رسانه‌های خارجی را تحت الشعاع قرار داد.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: هرچند سال گذشته نیز رییس در مجمع عمومی سازمان ملل، تصویر حاج قاسم سلیمانی را در برابر دیدگان سایر مقامات کشورهای حاضر در اجلاس بالا برد که نماد مقاومت و مبارزه با تروریسم بین المللی بود و بار دیگر عهدشکنی آمریکا و اقتدار ایران را به تمام جهانیان نشان داد.

یعقوب رضازاده

رضازاده تاکید کرد که رئیس جمهور امسال نیز در بخشی از سخنان خود به جدیدترین اتفاقی که توهین به اسلام و جمهوری اسلامی ایران بود اشاره کرد و یک جلد کلام الله مجید را در دست گرفت و تکریم ساحت قرآن در صحن سازمان ملل از اسلام‌ستیزی و آپارتاید فرهنگی اتفاق افتاد. او این اتفاق را اقدامی مغایر شأن بشریت دانست.

وی تاکید کرد: این حرکت به تمام روسای جمهور و مقامات کشورهای حاضر در مجمع عمومی سازمان ملل نشان داد که تعالیم قرآنی برای جوامع بشری هرگز نمی‌سوزد و آتش توهین و تحریف، حریف حقیقت نخواهد شد.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت با بیان اینکه رییس جمهور یادآور شد که باوجود اینکه غربی ها هیچگاه به اسلام احترام نگذاشته اند اما ایران همواره به تمام ادیان الهی احترام گذاشته است دید دیگری را برای دنیا باز کرد، اظهار داشت: کشور ما بر خلاف غرب که به اسلام احترام نگذاشته و قرآن سوزی را به عنوان بدعتی جدید در دستور کار خود قرار داده است، به همه ادیان الهی و دیگر کتب آسمانی احترام گذاشته و ارزش قائل شده است و این باید در مجمع عمومی سازمان ملل یادآوری می شد.

رضازاده همچنین گفت: رئیس جمهور به امنیت به دور از یجچانبه گرایی اشاره کرد که لازمه این روزهاست. فراموش نکنیم آمریکا باید با بهره گرفتن از تجربیات گذشته سعی کند سیاست خود را در قبال جمهوری اسلامی تغییر داده و از آنها درس بگیرد.

او درانتها تصریح کرد: حضور ایران در سازمان ملل و سفرهای متعدد رئیس جمهور کشورمان به کشورهای مختلف دنیا نشان می دهد که آمریکا باید تعامل را در کنار احترام به قدرت‌های نوظهور برای خود تعریف کند. همانطور که رییس جمهور به این نکته اشاره کرد کشورهایی که با جمهوری اسلامی ایران تقابل می‌کنند، خود از این تقابل متضرر خواهند شد.