روایت اسرائیل از گیر افتادن عبادی بین ایران و آمریکا!
به گزارش افکارخبر ، پایگاه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل در گزارشی مدعی شد: "حیدر عبادی،" نخست وزیر عراق، خواستار کمک گرفتن از واشینگتن برای مبارزه با گروه تروریستی داعش است؛ اما از طرف دیگر آمریکایی‌ها تحمل دیدن فعالیت نظامی گروه‌های مورد حمایت ایران را در عراق ندارند و عبادی در این میان گرفتار شده است.

 

این پایگاه صهیونیستی در ادامه مدعی شد: عبادی در حال قدم گذاشتن در یک میدان مین است. او که قصد دارد سیاست‌های داخلی و خارجی خود را به مرحله اجرا بگذارد، چندی پیش اعلام کرده بودعملیات زمینی نیروهای خارجی در عراق یک اقدام خصمانه به حساب می‌آید. بروز برخی تنش‌ها میان نیروهای خارجی در عراق، عبادی را واداشت لحنی تند داشته باشد.

 

"جان مک کین" و "لیندسی گراهام،" دو سناتور آمریکایی چندی پیش به بغداد سفر کردند و از سه برابر شدن نیروهای آمریکایی در عراق به درخواست حیدر عبادی خبر دادند.
"اشتون کارتر،" وزیر دفاع آمریکا نیز اعلام کرد این کشور به زودی تیمی از نیروهای ویژه نظامی را به عراق اعزام می‌کند تا در مناطقی که به کنترل داعش درآمده‌اند حضور یابند و شرایط پاکسازی این مناطق را فراهم آورند. 

 

از سوی دیگر، نیروهای شیعه که بیشترین کمک را به ارتش عراق در مقابله و نابودی داعش ارائه داده‌اند، سخت مخالف حضور آمریکایی‌ها در این کشور هستند و اعلام کردند با هر نیروی مهاجم خارجی در عراق مبارزه خواهند کرد.

 

"کتائب حزب الله" و "عصائب اهل حق" دو گروه مهم نظامی  شیعه در عراق هستند که علاوه بر مبارزه علیه داعش، نیروهای آمریکایی را نیز به اقدام نظامی تهدید می‌کنند و از آنها بارها خواسته‌اند از عراق خارج شوند. 

 

تایمز آو اسرائیل در ادامه ادعایش نوشت: فرماندهان این دو گروه شیعه که تحت حمایت ایران هستند، معتقدند واشینگتن با اعزام نیروهای نظامی به عراق قصد دارد بغداد را تضعیف کند. آنها به دنبال دخالت در امور داخلی عراق هستند.

 

البته این گروه‌های شیعه تاکنون حمله‌ای علیه نظامیان آمریکایی در عراق انجام نداده‌اند؛ اما نیروهای خارجی همواره از سوی "کتائب حزب الله" و "عصائب اهل حق" تحت فشار قرار دارند.

 

"پاتریک مارتین،" محقق موسسه "مطالعات جنگ،" در این باره گفت: عبادی مجبور است میان نزاع نیروهای آمریکایی و گروه‌های شیعه برای حفظ جایگاه خود تلاش کند. این نکته نیز روشن است که هرچقدر تعداد نیروهای نظامی آمریکا در عراق بیشتر شود، مشکلات عبادی نیز بیشتر خواهد شد. "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، نیز تحت فشار زیادی قرار دارد. نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از حزب جمهوری‌خواه و برخی نمایندگان کنگره وی را متهم می‌کنند اقدام کافی برای مبارزه با داعش انجام نداده است. اوباما ناچار است برای مقابله با این انتقادات به شکل عمومی اعلام کند، آمریکا تاکنون برای نابودی داعش چه انجام داده است و در ادامه چه برنامه‌هایی در دستور کار دارد. نیروهای ویژه آمریکایی مشغول مبارزه با داعش در سوریه و عراق هستند و عبادی از این مبارزه استقبال می‌کند. مشکل اینجاست که نیروهای شیعه حاضر در عراق مخالف قطعی افزایش حضور نظامیان آمریکایی در این کشور هستند و از عبادی می‌خواهند مانع از ادامه چنین وضعی شود. 

 

این پایگاه صهیونیستی در پایان مدعی شد: باید دید حیدر عبادی میان دوستی با آمریکا و ایران کدامیک را انتخاب می‌کند. آیا او نزدیکی با یک قدرت منطقه‌ای – ایران – را برمی‌گزیند یا خواستار تداوم دریافت کمک از سوی آمریکا است.