اندیشکده «آمریکن اینترپرایز» در گزارشی به قلم «متیو مک‌کینس» هدف اصلی اوباما رئیس جمهور آمریکا از توافق هسته‌ای را این گونه عنوان کرد:«اوباما امیدوار است که توافق هسته‌ای با ایران به تغییر سیاست‌های تهران و نهایتا تغییر ماهوی جمهوری اسلامی ایران منجر شود».

اندیشکده‌های آمریکایی در گزارش‌های جداگانه با اشاره به اهداف واشنگتن در پسابرجام بر این موضوع تاکید کردند که طرح آمریکا برای نفوذ و بازگشت به ایران، یک طرح ده ساله و چند مرحله‌ای است که در مراحل پایانی می‌بایست به تعامل راهبردی و تعیین نقش برای ایران از سوی آمریکا منتهی گردد. این طرح سه راهبرد «مهار»، «تغییر رفتار» و «تغییر ساختار» جمهوری اسلامی را در دستور کار دارد. این طرح برای نفوذ و بازگشت به ایران بعد از فتنه آمریکایی ۸۸ و شکست آن، کلید خورد.

رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با مردم قم فرمودند: آمریکایی‌ها در سال ۸۸ به دنبال آن بودند که تجربه موفق خود در چند کشور را به بهانه انتخابات در ایران نیز اجرا کنند و با برجسته‌سازی اقلیتی که رأی نیاورده بود و با حمایت مالی و سیاسی از آنها نتیجه انتخابات را به هم بزنند اما کودتای رنگی آنها در ایران با حضور مردم، شکست خورد.

 خیانت فتنه‌گران نابخشودنی است

در سال 1388، فتنه گران به بازی در زمین دشمن و اجرای مرحله به مرحله نقشه آمریکایی- صهیونیستی کودتای مخملی اقدام کردند. این فتنه‌گری با ادعای تقلب و امتناع از پذیرفتن مکانیسم‌های قانونی شروع شد و با آشوب به براندازی ختم شد. براساس شواهد متعدد، هدف اصلی تزلزل اصل حاکمیت و فراتر از آن اصل اسلام بود چنان که اوباش آشوبگر تحریک شده توسط سران فتنه شعار «انتخابات بهانه است- اصل نظام نشانه است»، «مرگ بر اصل ولایت‌فقیه»، «استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی(با خط کشیدن روی نام اسلام)» و «نه غزه نه لبنان» سر داده و سرانجام هتاکی علیه امام حسین علیه‌السلام را در روز عاشورا مرتکب شدند.جنایات سران فتنه در کنار همکاری با دشمن در تشدید تحریم‌های ضد ایرانی خسارت‌های بزرگی را بر کشورمان تحمیل کرد.

 حمایت علنی آمریکا

 از فتنه گران

«هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه سابق آمریکا در کتاب «انتخاب‌های دشوار» می‌نویسد: «دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در سال‌های بعد از اغتشاشات انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1388 در ایران با صرف ده‌ها میلیون دلار به آموزش بیش از 5000 نفر از مخالفان ایران در سراسر دنیا پرداخت».

کلینتون همچنین در مصاحبه با بی‌بی سی فارسی- سوم آبان 90- به صراحت گفت:دولت آمریکا از بیرون ایران هر حمایتی از دستش بر می‌آمد از معترضان کرد، از جمله از سایت توییتر خواست که اعمال تغییرات خود را مدتی به تعویق بیندازد.

«مایکل لدین» چهره شناخته شده آمریکایی نیز در سال 2012 در مصاحبه با «بنیاد سرمایه گذاری تجاری آمریکا» گفت: سران جنبش سبز در یک نامه 8 صفحه‌ای خطاب به «باراک اوباما» خواهان تداوم کمک و حمایت‌های آمریکا شدند و با تشریح شرایط ایران خواستند آمریکا هر تصمیمی لازم است اتخاذ کند.

رهبرمعظم انقلاب در دیدار اخیر ائمه جمعه سراسر کشور با اشاره به حضور پرشکوه 40 میلیونی ملت در انتخابات سال 88 یادآوری کردند: در آن سال، برخی با حرف‌های منکر و ناپسند، ادعای تقلب را مطرح کردند و خواستار برهم خوردن نتایج آرا شدند. ما با آنها خیلی مماشات کردیم که جزئیات آن طولانی است، گفتیم بیایید هر تعداد صندوق که می‌خواهید بازشماری شود اما به توصیه‌ها اعتنایی نکردند چون بنا نبود که حرف حق را بپذیرند.

رهبر انقلاب یادآور شدند آن کار و آن ادعا، خسارت‌های زیادی بر ملت و کشور وارد آورد که تاکنون جبران نشده و نمی‌دانیم قرار است کی جبران شود؟

ایشان تصریح کردند مخالفت با اعلام نتایج انتخاباتی پس از اعلام از سوی مراکز قانونی، ضد حق الناس است. به عبارت دیگر «ناقضان حق‌الناس در سال 88» صلاحیت حضور در انتخابات را به اعتبار سوابق سیاه خود ندارند؛ رهبر انقلاب در این زمینه نیز تصریح کردند از جمله عرصه‌های رعایت حق‌الناس این است که اگر کسی صلاحیت قانونی نداشت، با اغماض و بی‌دقیقی او را وارد عرصه نکنیم که این بی‌توجهی ضدحق‌الناس است.

 تغییر تابلو و حضور

 با عنوان میانه‌رو

پس از ناکامی فتنه گران در سال 88 و پاسخ دندان شکن ملت ایران در یوم الله 9 دی، این جماعت تابلوی خود را تغییر داده و با عنوان میانه رو در تلاش برای بازگشت به صحنه هستند.

داستان پوست اندازی حزب منحله مشارکت و حضور با نقابی جدید یکی از مصادیق این ترفند است. نخستین کنگره حزب موسوم به «اتحاد ملت ایران» با حضور افراد دخیل در فتنه 88 در مردادماه سالجاری برگزار شد. با نگاهی به برخی اعضای حاضر در این نشست کاملا مشخص می‌شود که حزب فتنه‌گر و منحله مشارکت این بار با نقابی جدید کار خود را برای فتنه‌ای دیگر آغاز کرده است.

پس از پایان مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5، نشریه «نشنال‌اینترست» در گزارشی نوشت:«آمریکا با ارائه مقدار مشخصی از همکاری و تضمین امنیت به ایران، نیروهای اصلاح طلب را برای تغییر شکل دادن مسیر انقلاب کمک می‌کند و از جو بسیج عمومی علیه تهدیدات آمریکا می‌کاهد. این پروسه به معنای تضعیف نیروهای انقلابی در تهران و ایجاد امید برای تغییرات دلخواه ما در آینده خواهد بود».

 ترویج اصلاحات آمریکایی در پسابرجام

«پیتر هارل» از پژوهشگران اندیشکده‌ «مرکز امنیت آمریکای جدید» نیز با اشاره به نحوه رویارویی آمریکا با ایران در پسابرجام گفت:«آمریکا باید یک استراتژی تهاجمی ترویج اصلاحات سیاسی و اجتماعی در ایران را دنبال کند. آمریکا در این موضوع که قبل از انقضای توافق هسته‌ای، شاهد اصلاحات سیاسی در ایران باشد، یک منفعت و علاقه‌ زیادی دارد. آمریکا باید با سرمایه‌گذاری کردن روی توافق هسته‌ای، به ترویج اصلاحات در ایران کمک کند تا تعامل بیشتر مؤسسات غیردولتی آمریکایی و بین‌المللی با نهادهای جامعه‌ مدنی در ایران تسهیل شود. همچنین واشنگتن از فعالانی در ایران که به‌دنبال اصلاحات سیاسی در کشور هستند ادامه دهد.»

در همین حال، «باراک اوباما» در گفت‌وگو با رادیو ملی آمریکا گفت: «به نظر من تندروهایی در داخل ایران حضور دارند که فکر می‌کنند مخالفت با ما، تلاش برای نابودی اسرائیل، ایجاد ناامنی در جاهایی مثل سوریه یا یمن یا لبنان کار درستی است. به نظر من در داخل ایران کسان دیگری هم هستند که معتقدند این کار سازنده نیست. اگر ما این توافق هسته‌ای را امضاء کنیم، این امکان وجود دارد که موضع این نیروهای میانه‌رو را در داخل ایران تقویت کنیم».

غرب و در رأس آن آمریکا با همراهی پادوهای داخلی در پی آن هستند تا با ایجاد دوقطبی کاذب «میانه‌رو - تندرو» در آستانه انتخابات، فضای کشور را دچار تنش و درگیری کنند.

در این میان دو نکته حائز اهمیت است. اول اینکه مشکل اصلی آمریکا و نگرانی اصلی غرب جریان مومن انقلابی در ایران است. رسانه‌های داخلی که برخی عامدانه و برخی نیز از روی غفلت، در پازل دشمن بازی می‌کنند، با هدف قرار دادن این جریان و زدن انگ افراطی و تندرو در پی از میدان به در کردن این گروه کثیر است.

نکته دوم اینکه نقطه امید دشمن، قدرت گرفتن میانه‌روهای مطیع غرب در ایران است که این گروه شامل برخی از مدعیان اصلاحات- و نه همه اصلاح‌طلبان- و برخی از میانه‌روهای فعال و یا حامی فتنه 88-  و نه میانه‌روهای واقعی- است.

 فتنه، خط قرمز نظام

رهبر معظم انقلاب در تاریخ 5 /6/1393 در دیدار اعضای هیئت دولت فرمودند: «مسئله فتنه و فتنه‌گران از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقایان وزرا همان گونه که در جلسه رأی اعتماد خود بر فاصله‌گذاری با آن تأکید کردند، همچنان بر آن پایبند باشند».

چندی پیش «سوزان مالونی» و «ری تکیه» از پژوهشگران مرکز «سابان» در یادداشتی

تحلیلی تاکید کردند: «سیاست آمریکا در مقابل ایران باید تشدید فشارهای اقتصادی

و تحریم مالی آن کشور، تقویت نیروهای غرب‌گرای آن و تاثیرگذاری بر روی رقابت‌های

درونی صاحبان قدرت آن کشور باشد».

 بزنگاه انتخابات و رسالت شورای نگهبان

حال در بزنگاه انتخابات، دشمن در پی آن است تا ضمن حفظ فشار تحریم‌ها به بهانه‌های مختلف، با تقویت نیروهای غرب‌گرا در کشور به دو دستگی و دوقطبی‌سازی‌های کاذب دامن بزند. جاروجنجال درباره وجود جریانی افراطی در کشور و زدن این برچسب به نیروهای انقلابی و در عوض ایجاد پوشش برای فتنه‌گران بوسیله ادعای میانه‌رو بودن در این چارچوب قابل تحلیل و بررسی است. اینجاست که نقش شورای نگهبان در پاسداری از قانون اساسی بیشتر نمایان می‌شود.

انتظار ملت ایران آن است که اعضای محترم شورای نگهبان بدون هیچ اغماضی با فتنه گران برخورد کرده و فرصت هرگونه سوءاستفاده را از این جماعت بگیرد.