جمهوری خواهان درباره توافق با ایران دهان خود را ببندند!

مونتل ویلیامز،" مجری تلویزیونی، که به دلیل 15 سال خدمت در نیروی دریایی آمریکا یکی از چهره‌های محبوب و سرشناس این کشور محسوب می‌شود، در واکنش به انتقاد جمهوری‌خواهان از تبادل اسرا میان ایران و آمریکا در صفحه فیس بوک خود نوشت: جمهوری‌خواهان سر جایشان بنشینند و خفه شوند!

 
در پی اعلام گزارش آژانس بین المللی انرژی مبنی بر تایید راستی آزمایی فعالیت هسته‌ای ایران و تعهد این کشور نسبت به اجرای مفاد توافق هسته‌ای وین، کاخ سفید بخشی از تحریم‌های ایران را که به موضوع هسته‌ای مرتبط بود لغو کرد. علاوه بر آن 4 زندانی آمریکایی و 7 زندانی ایرانی میان دو کشور تبادل شدند. موفقیت "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، در نهایی کردن برجام، مورد استقبال جمهوری‌خواهان قرار نگرفت. آنها بار دیگر سیاست‌های خارجی اوباما را به شدت مورد انتقاد قرار دادند و تبادل اسرا میان تهران و واشینگتن را یک اقدام تحقیرآمیز برای آمریکا قلمداد کردند.
 
نمایندگان جمهوری‌خواه مدعی هستند، آمریکا نیازی به تبادل اسرا نداشت و اصولا ایران باید بدون تعیین هیچ پیش شرطی اسرای آمریکایی را آزاد می‌کرد. 
 
مونتل ویلیامز با اشاره به سنگ‌اندازی مکرر جمهوری‌خواهان در اجرای توافق هسته‌ای، آنها را به دلیل تلاش برای جنگ افروزی به شدت مورد انتقاد قرار داد و در چند مطلبی که در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد، از مردم آمریکا خواست افکار احمقانه برخی نمایندگان تندرو را به ذهنشان، راه ندهند. سیاست را به حال خودش بگذارید.