ایران، عراق را اشغال می کند!

 دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بامداد پنجشنبه ایران را به تلاش برای اشغال عراق متهم کرد.

«ترامپ»، در برنامه موسوم به «فرمانده کل قوا» در شبکه خبری «ان‌بی‌سی‌نیوز» حضور داشت که به سوالات نظامیان آمریکایی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور برای محک زدن آمادگی آنها جهت به عهده گرفتن سمت فرماندهی کل قوا در این کشور اختصاص دارد.

وی گفت: «ایران، عراق را اشغال خواهد کرد. آنها در حال انجام این کار بوده‌اند و این تصویر جالبی نیست.»

نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ابتدای این برنامه در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه بنا به چه دلایلی فکر می‌کند می‌تواند فرماندهی کل قوا در آمریکا را به عهده بگیرد، به سوابق تجارتش اشاره کرد. 

«ترامپ» همچنین در پاسخ به این سوال که او از تجربه کافی برای ریاست‌جمهوری برخوردار نیست که او موفق به شکست 16 نامزد حزب جمهوری‌خواه در مرحله رأی‌گیری‌های مقدماتی شده که در تاریخ آمریکا بی‌سابقه است. 

وی درباره راهبردش برای شکست داعش نیز توضیح داد و گفت که در صورتی که بتوان نفت را از این گروه گرفت، آنها شکست خواهند خورد. او در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه چطور نفت را از داعش خواهد گرفت گفت: «یک گروه مستقر می‌کنیم که نفت استخراج کنند و بفروشند. نفت نداشته باشند، نابود می‌شوند.»

«دونالد ترامپ» در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره اظهاراتش درباره رابطه با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که با پوتین دوست است و در دوران ریاست‌جمهوری احتمالی او، این رابطه بهتر می‌شود. 

وی در ادامه گفت پوتین، به اندازه آمریکا با داعش دشمن است و بنابراین، دو کشور می‌توانند با یکدیگر برای شکست این گروه تروریستی داعش همکاری کنند. 

ترامپ در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه پوتین قصد دارد جایگاه آمریکا در جهان را تضعیف کند گفت که او از محبوبیت بالایی در روسیه برخوردار است.