مقام اسرائیلی: ایران عامل ثبات در منطقه نیست

«آوی دیختر» رئیس کمیته امور نظامی و بین‌الملل پارلمان رژیم صهیونیستی «کنست» اعلام کرد آمریکا، اروپا و روسیه به ایران به چشم عامل ثبات‌ در منطقه نگاه می‌کنند.

دیختر که ریاست دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی (شاباک) را نیز در کارنامه دارد، طی سخنرانی در همایش امنیتی در هرتزلیا با اشتباه خواندن نگرش آمریکا، اروپا و روسیه به ایران، گفت: «چگونه ممکن است کسی از این تفکر که ایران خود مشکل است، به این نحوه نگرش که ایران راه حل است، تغییر کند؟»

رئیس پیشین شاباک با اشاره به تلاش‌های بین‌المللی برای فرایند صلح جهت پایان دادن به مناقشات فلسطین، ادعا کرد تا زمانی که نوار غزه خلع سلاح نشود، نمی‌توان حتی به مذاکره با فلسطینیان فکر کرد.

دیختر از شهر «قدس» به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی یاد کرده و تاکید کرد نه تنها به مرزهای معاهده سال 1967 برنمی‌گردند، بلکه شهرک‌سازی‌ها هم در این شهر ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به گزارشاتی مبنی بر همکاری ارتش رژیم صهیونیستی با «جبهة النصره» شاخه القاعده در سوریه ادعا کرد به این ضرب‌المثل که می‌گوید «دشمنِ دشمن من، دوست من است» اعتقاد نداشته و اسرائیل با القاعده همکاری نمی‌کند.

این عضو کنست مدعی شد القاعده هنوز هم تصمیم دارد حملاتی مانند آنچه که در 11 سپتامبر انجام داد را عملی کند.