واکنش شریعتمداری به اظهارات روحانی درباره نقض برجام

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان صبح امروز(دوشنبه 15 اذر) با حضور در دانشگاه صدا و سیما در مراسم روز دانشجو، با بیان اینکه درگیری ما با آمریکا درگیری ماهوی است یعنی ماهیتها با یکدیگر درگیر شدند، گفت: داستان از جایی شروع شد که اسلام ناب را به کرسی حاکمیت نشاندیم.

وی با بیان اینکه آمریکا در حالی که می‌داند تمدید تحریمها نقض برجام است اما قصد دارد که با این کار دهن کجی کند، متذکر شد: اینکه با آمریکا سازش کنیم به معنی دست کشیدن از همه چیز است. سازش با آمریکا هیچ سود و منفعتی برای کشور ندارد.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: بهترین تعبیری که درباره آمریکا گفته شد همان فرموده امام بود که آمریکا را «شیطان بزرگ» نامید و بهترین تهدید نیز این جمله امام بود که "هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید."

مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به اینکه عد‌ ای در داخل سعی می‌کنند جنایات آمریکا را فقط به 28 مرداد ختم کنند، متذکر شد: آمریکا در ماجرای هیروشیما هنوز حاضر به عذر خواهی از ژاپن نیست. باید به کسانی که مدعی هستند با رابطه با آمریکا مشکلات حل می‌شود گفت کجا دیدید رابطه با آمریکا مشکلات را حل کند؟

وی افزود: خوشحالیم رئیس جمهور دیروز در مجلس با صراحت اعلام کرد که نقض برجام شده و امیدواریم پاسخ قاطعی داده شود. ما چاره‌ای جز برگشت از راه خطایی که رفتیم نداریم. می‌گفتند برجام باید در مدارس تدریس شود! بله؛ باید به عنوان یک فاجعه تدریس شود.

شریعتمداری با اشاره به برخی تحلیل‌ها درخصوص رابطه با آمریکا گفت: عده‌ای می گویند ژاپنی‌ها آمریکا را دوشیدند و شما با شاخ آمریکا درافتادید، درگیری ما با آمریکا درگیری ماهوی است. ماهیت ایران و آمریکا با هم درگیر شدند. داستان پرماجرای ما از زمانی آغاز شد که ملت ایران اسلام ناب را در کرسی حاکمیت نشاندند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان تصریح کرد:«گری سیک» که پنهانی به ایران آمده بود پس از بازگشت به آمریکا گفت ما با اسلام مخالف نیستیم مردم ایران آنقدر تسبیح بیندازند و سجده کنند که پیشانی هایشان ضخیم شود، خواست ما این است که دیدگاه اسلام وارد سیاست نشود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: سازش با آمریکا به این معناست که از همه چیزمان دست بکشیم. بعضی‌ها می‌گویند ما می‌توانیم با آمریکایی‌ها سازش کنیم تا مشکلات‌مان حل شود، اصلاً از این خبرها نیست.

وی گفت: در دوران طاغوت که روابط خوبی با آمریکا داشتیم 6 میلیون بشکه نفت با قیمت 20 دلار صادر می‌کردیم و دارای جمعیت 36 میلیون نفری بودیم اما کشور ما هیچ پیشرفتی نکرده بود.

مدیر مسئول روزنامه کیهان اظهار داشت: در جنگ تحمیلی با فروش دو میلیون بشکه نفت به قیمت 7 دلار کشور را گردانده و جنگ را اداره کردیم. این پول‌ها زمان شاه کجا می‌رفت؟ 40 هزار مستشار آمریکایی در ایران حضور داشتند و هواپیماهای 330 ما در اختیار اسرائیلی‌ها قرار داشت.

شریعتمداری خطاب به کسانی که نسخه سازش با آمریکا را می پیچند، گفت: این افراد باید بگویند در زمان شاه چه پیشرفتی برای کشور حاصل شد که الان نسخه سازش می‌پیچید؟ این افراد روی دو نکته تاکید می‌کنند اول اینکه ما برای حل مشکلات‌مان باید با آمریکا کنار بیاییم. کشورهای همسایه ما که با آمریکا رابطه خوبی دارند چه پیشرفتی کرده‌اند؟

شریعتمداری خاطرنشان کرد: وقتی تیم مذاکره کننده را می‌فرستیم و می‌گوییم خزانه خالی است و یا آقای وزیر می‌گوید آمریکا با یک بمب می‌تواند همه تاسیسات ما را نابود کند معلوم است که حریف برداشت دیگری از این  اظهارت می‌کند.

وی با بیان اینکه در مذاکرات هسته‌ای همه چیزمان را تحویل دادیم، گفت: آقایان می‌گویند ما به جایی رسیدیم که آب سنگین و اورانیوم صادر می‌کنیم در حالی که ما را مجبور کردند آب سنگین و اورانیوم‌مان را از کشور خارج کنیم. تا زمانی که روی اصول خود پافشاری کنیم حریف کوتاه می‌آید.