حواشی داغ بهارستان

 پنجاه و چهارمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی از حواشی بی‌بهره نماند تا اینکه لایحه برنامه ششم داد یک نماینده را بلند کرد.

 

امروز مجلس در دونوبت لایحه برنامه ششم را در دستور کار قرار داد، در جریان بررسی این لایحه موافقان و مخالفان به ایراد سخنرانی پرداختند اما بررسی این لایحه زمانی صدای یک نماینده بلند کرد که تقاضای وی مبنی بر استماع تذکرش در صحن و در حین نطق نماینده دولت مبنی بر بررسی این لایحه‌، با عدم توجه ریاست مجلس همراه شد.

این درحالی است که مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران مرتبا در بین نطق محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت یازدهم درباره برنامه ششم فریاد  می‌زد و به این سبک می‌خواست تذکرش شنیده شود که علی لاریجانی به آن وقعی ننهاد تا اینکه کواکبیان صدای فریادهای خود را افزایش داد و از جای خود برخاست و چنان فریاد زد که انگار کلاهش را باد برده باشد.

 

کلیات برنامه ششم بلافاصله در حالی در نوبت رای گیری مجلس قرار گرفت که فریادهای کواکبیان پایان نداشت تا اینکه لاریجانی به وی گفت در  زمان رای‌گیری کسی نمی‌تواند تذکر دهد.

 

بعد از رای گیری کلیات لایحه برنامه ششم در مجلس تصویب شد اما این مسئله به فریادهای کواکبیان پایان نداد. وی که پس از رای گیری نقطه جوشش بالا رفته بود به سبک مربیان کنار زمین فریادهایی را به سمت ریاست مجلس روانه می‌کرد.

 

وی فریاد می‌زد و این چنین می‌گفت: این چه رسم اداره کردن مجلس است! این دیکتاتوری است!

 

کواکبیان که حسابی مجلس را معطوف خود کرده بود، چند تن از نمایندگان به دور وی جمع شدند و وی مجددا فریاد می‌زد که باید تذکرش در صحن شنیده شود که لاریجانی در ادامه پاسخی به اظهارات وی داد.

 

لاریجانی خطاب به کواکبیان گفت: توهین نکنید...!برای مزاج و حیثیتتان خوب نیست... !حرفهای شما به نفع کشور نیست.

این در حالی بود که  کواکبیان  بر سر جای خود نشست و دیگر به بحث ادامه نداد اما چند لحظه‌ای نگذشته بود که مجددا در قبال سوال برخی از نمایندگان مبنی بر دلیل عصبیانش فریاد زد و گفت : 20 دقیقه به آن نماینده وقت داده شد و 20 دقیقه به دیگری ، اما بنده صحبت نکردم که این خلاف آیین نامه است.

 

کواکبیان که لحظاتی بعد دور خود را خالی می دید، آبی نوشید و با لایحه برنامه ششم خود را باد می زد  مجددا از جای خود برمی‌خاست و فریاد می‌زد تا اینکه نمایندگان بیشتری دور وی جمع شدند و از او خواستند که ادامه ندهد.

 

محمدرضا تابش در این بین نزدیک به صندلی کواکبیان شد و با زدن چند ضربه دست به روی میز وی از او خواست آرامش خود را حفظ کند.

 

سرانجام از حواشی مشاجره کواکبیان و لاریجانی کاسته شد تا اینکه جزئیات برنامه ششم مورد بررسی قرار گیرد.