دولت در منشور حقوق شهروندی به تعهدات خود عمل نمی‌کند

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در جمع دبیران حزب متبوعش با اشاره به حوادث تلخ همراهی برخی افراد و جریانات سیاسی با دشمن در انتخابات 88، گفت: بازخوانی فتنه 88 یک ضرورت برای تداوم انقلاب است.

 وی ادامه داد: فهرستی از خیانت‌ها و جنایت‌های برخی از اصلاح‌طلبان و همپالگی‌های آنها وجود دارد که هیچ گاه از صفحه تاریخ معاصر پاک نمی‌شود.

حبیبی افزود: متهم کردن نظام به دروغ، تقلب و پافشاری کردن برآن، رمز آشوب‌های ماه‌های اول سال 88 بود. این رویکرد با قانون‌گریزی و عدم پذیرش رأی نهادهای فیصله بخش شروع شد و سرانجام سر از براندازی نرم و همزبانی با رسانه‌های دشمن برآورد.

دبیر کل حزب موتلفه تاکید کرد: کمترین جرم بازی خورده‌های فتنه، ایجاد شکاف در وحدت و انسجام ملی و تبدیل یک پیروزی بزرگ به آشوبی کور بود.

حبیبی افزود: حرمت‌شکنی، اهانت به مقدسات و حمله به ارزش‌ها رویکرد اصلی مخالفان نتایج انتخابات بود تا جایی که شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه را برای همراهی با منافقین و ضد انقلاب علناً در روز عاشورای 88 سر دادند.

وی خاطرنشان کرد: سران فتنه دشمن را در دخالت در امور داخلی ایران امیدوار کردند و امید او را به بی‌ثبات‌سازی در داخل افزایش دادند.

حبیبی با اشاره به خسارتهای مادی و معنوی شرارت فتنه‌گران تصریح کرد: دهها تن از مردم بی گناه در این آشوب‌ها کشته و زخمی شدند و میلیاردها تومان به اماکن خصوصی و دولتی خسارت وارد شد اما آنها از شرارت دست برنداشتند. کسی که کمترین اطلاع حقوقی داشته باشد فعل فتنه‌گران را «بغی» و «محاربه با نظام» می‌داند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی به قیام تاریخی 9 دی اشاره کرد و گفت: مردم انقلابی ایران پس از تحمل 7 ماه شرارت دشمن و ستون پنجم آن که از آستین منافقین، سلطنت‌طلب‌ها، بهایی‌ها، کمونیست‌ها و برخی از اصلاح‌طلبان بیرون آمد، سرانجام در قیام تاریخی 9 دی سران فتنه را محکوم کردند و در یک تظاهرات میلیونی و سراسری خواستار مجازات آنها شدند. قیام تاریخی 9 دی نقطه پایانی بر این شرارت بود.

وی ادامه داد: رئیس میز ایران در سازمان سیا یک روز قبل از برگزاری انتخابات خرداد سال 88 می‌گوید «فردا در ایران انتخابات نخواهد بود بلکه یک انقلاب رنگین اتفاق خواهد افتاد»؛ این سخن مقام آمریکایی ملاک خوبی برای شناسایی فتنه و فتنه‌گران است

حبیبی با اشاره به رونمایی و انتشار منشور حقوق شهروندی توسط رئیس‌جمهور، گفت: دولت کارهای زمین مانده زیادی دارد که مهمترین آن بحث برجام و موضوع اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. دولتمردان باید در این زمینه پاسخگو باشند و در پرداختن به امور کشور، اولویت‌ها را در نظر بگیرند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه دولت در منشور حقوق شهروندی تعهداتی دارد که به آن عمل نمی‌کند، گفت: تصمیمات محرمانه در حوزه اقتصادی بویژه بخش قراردادهای نفتی و همچنین در حوزه سیاست خارجی و بی اطلاع گذاشتن مردم، حقی است که ضایع شده و دولت هم در مقام جبران آن نیست.

وی اظهار کرد: واقعاً اگر یک نظرسنجی بی‌طرفانه‌ در جامعه صورت گیرد، دغدغه عامه مردم موضوعاتی مثل حقوق شهروندی است یا گرانی، بیکاری و نابسامانی‌های اقتصادی؟ رونمایی از منشور حقوق شهروندی که با هزینه فراوانی انجام شده، مصوبه هیئت دولت است یا لایحه مصوب مجلس؟ اگر مصوب هیئت دولت هم باشد باید برای اظهار نظر رئیس مجلس در مورد آن به هیئت تطبیق قوانین برود تا ملاک عمل قرار گیرد.

حبیبی گفت: در این منشور به اصل 4 قانون اساسی که در رأس حقوق و مطالبات مردم مسلمان است هیچ اشاره‌ای نشده بنابراین مردمی که با اعتقاد به اسلام پا در میدان مبارزه با دشمنان اسلام نهاده‌اند، خواهند پرسید که چرا به این مهمترین حقشان در این منشور اشاره نشده است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مطالبی که از جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به نقل از آقای ظریف منتشر شده است، گفت: در هر صورت دولت در این مورد باید پاسخگو باشد.

وی تصریح کرد: آنچه شنیده ها حکایت می‌کند، در نامه آقای ظریف به موگرینی سخنان خوب و جدی در مورد نقض برجام گفته شده است. چه اشکالی دارد مردم هم از این موضوع مطلع باشند تا دلسوزی دولت و پیگیری مطالبات آنها را عملا مشاهده کنند.

حبیبی افزود: اقدام رئیس جمهور در نامه به ظریف و صالحی در مورد نقض برجام، افکار عمومی را راضی نمی‌کند. رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی باید فکری برای اقناع افکار عمومی بکند. او قول داده بود که در همان روز امضای برجام همه تحریم‌ها همزمان برداشته شود. اکنون باید به مردم توضیح دهد چرا این اتفاق نیفتاده است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درخصوص اظهارات اخیر آخوندی وزیر مسکن و شهرسازی گفت: جمله‌ای که از ایشان در روزنامه ایران راجع به خرید هواپیما درج شده این است که به زعم وی این موضوع تاریخی‌ترین حادثه در تاریخ اقتصاد ملی ایران است که به نظر می‌رسد کاملا اغراق‌آمیز است.

وی همچنین آزادی حلب را یک نقطه عطف در پیروزی مقاومت منطقه دانست و تاکید کرد: رویای تجزیه سوریه با فتح حلب بر باد رفت. فتح حلب نشان داد غرب به ویژه آمریکا و اسرائیل در بن بست عجیبی گیر کرده‌ است. آنها مجبور شدند به پیروزی مقاومت اعتراف کنند.

حبیبی با بیان اینکه امروز مردم جهان شاهدند که جریان مقاومت در کنار مردم سوریه قرار دارد و آمریکا و همپیمانان آن نیز در کنار تروریست‌ها هستند و از آنها حمایت می‌کنند، گفت: این پرده از نمایش در سوریه، برای مردم جهان دردناک است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی فتح حلب را واجد اهمیتی سیاسی، اقتصادی و ایدئولوژیک دانست و تصریح کرد: تروریست‌ها در عراق و سوریه روزهای آخر عمر خود را سپری می‌کنند.