بودجه برگزاری انتخابات چه قدر است؟

علی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور درباره اینکه چه مقدار بودجه برای انتخابات سال 966 در نظر گرفته شده است اظهار کرد: روشن است که در لایحه دولت وزارت کشور مبلغ 450 میلیارد تومان را برای برگزاری انتخابات را به دولت پیشنهاد داده است.

وی افزود: دولت نیز با اصلاحاتی این موضوع را در قالب لایحه برنامه بودجه سال 96 به مجلس ارائه داده است و ما منتظر هستیم تا قانون بودجه در صحن بررسی شود تا ببینیم مجلس چه تصمیمی را اتخاذ می‌کند.

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک گفت: بعد از یک جلسه‌ای که با وزیر و دوستان داریم درباره این موضوع به صورت کامل وجامع اظهارنظر خواهیم کرد.

احمدی درباره درخواست نمایندگان مجلس مبنی بر ارائه لایحه از سوی دولت به منظور افزایش تعداد نمایندگان به 40 نفر اظهار کرد: بنابر قانون اساسی هر 10 سال یکبار تعداد نمایندگان می تواند تا سقف 20 نفر افزایش پیدا کند از این رو درخواست مطرح شده از سوی نمایندگان قانونی است.

وی خاطرنشان کرد: همکاران بنده در وزارت کشور قبل از حضور من در این مجموعه لایحه‌ای را پیرامون افزایش تعداد نمایندگان مجلس تهیه و تنظیم کردند که 80 درصد این لایحه در حال حاضر پیش رفته است و بقیه کارهای آن در حال انجام است.

رئیس ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: وزارت کشور بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در بحث انتخابات موظف است که عدالت را با توجه به مقتضیات مدنظر قرار دهد از این رو ما با رعایت آیتم‌هایی چون جمعیت، وسعت،‌ تعداد فرمانداران یک استان، تقسیمات کشوری و حتی توسعه‌نیافتگی یک استان درباره افزایش نمایندگان آنها تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

احمدی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس نیز حق دارند نیم نگاهی را درباره افزایش نمایندگان داشته باشند تاکید کرد: در صورتی که تهیه این لایحه در وزارت کشور به اتمام برسد برای بررسی و تصویب آن را به دولت و سپس مجلس ارائه خواهیم داد.