رضایی: تصمیمی برای حضور در انتخابات ندارم

محسن روح‌الامینی در دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی پیام محسن رضایی را که به علت وقوع زمین‌لرزه به مشهد سفر کرده است، قرائت کرد.

متن کامل پیام محسن رضایی به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

ابتدا عرض کنم که ازاینکه مرا پیشنهاد دادید تشکر می‌کنم، ولی همانطور که بارها عرض کرده ام تصمیم من تغییر نکرده است ، تقاضایی برای کاندیداتوری ندارم . امروز روز ایثار وفداکاری از طرف کاندیداها و روز تشکیل یک دولت انقلابی و کارامد جمعی ازسوی نیروهای انقلاب یعنی شماهاست. امروز روز ایثار و برادری و وحدت از یک طرف و تصمیم گیری درست برای یاری رسانی به رهبر معظم انقلاب و ملت ایران در شکست دشمن و مایوس کردن آمریکا در جنگ احزاب و جنگ اقتصادی است. همانطور که بارها عرض کرده ام تصمیم من تغییر نکرده است ، تقاضایی برای کاندیداتوری ندارم ، حتی اگر مرا جزء پنج نفر انتخاب کنید، ازهرتصمیمی که نیروهای انقلاب بگیرند حمایت می کنم . شما نیامده اید در اینجا که انتخاب کنید امده اید که برای انقلاب تصمیم بگیرید.

من و شما نباید اشتباه کنیم. فرصتهای زیادی ازدست رفته است. زمان اشتباهکاری پایان یافته است.

خلا نیروهای انقلاب نبود رهبری نیست ما بهترین رهبری راداریم، بلکه نبود فرماندهی است جبهه مردمی می تواند خلا مدیریت و فرماندهی را در جبهه انقلاب بصورت خرد جمعی حل کند.

از دعوت شما می خواهم استفاده کنم و نظرات خود را درباره مسولیت نیروهای انقلاب اسلامی در شرایط کنونی کشور، مردم ،منطقه بیان دارم ودراخر اگر فرصتی شد اشاره ای به فهرستی از برنامه دولت انقلابی بکنم که در تبلیغات دراستانها از آن استفاده کنید.

مقدمه

مقدمتا عرض کنم که از هفده سالگی که تکلیف سیاسی و مبارزاتی خودرا شناختم همیشه تکلیف را در دفع خطر وبحران چه درحوزه سیاسی و چه امنیتی و چه دفاعی ودراین سی سال اخیر دراقتصاد انهم با تایید امام ورهبری می دانستم . درس و پست و مقام چیزی جز ابزاری برا ی انجام تکلیف الهی من نبوده است. کما اینکه پس ازپایان جنگ که مطمئن شدم تهدید جدی ما در آینده دراقتصاد است از رشته مهندسی مکانیک تغییر رشته دادم وبه اقتصاد روی آوردم و لیسانس و فوق لیسانس و دکترای اقتصاد را گرفتم . دراین مدت عمرم یک لحظه ازانقلابی گری فاصله نگرفتم. دراوج خفقان رژیم شاهنشاهی در سن نوزده سالگی به زندان رفتم و بار دوم ازدست انها مخفی شدم و در مبارزه با رژیم شاه تا شب بیست ودوم بهمن از پای ننشستم. سپس به تشکیل سازمانی از همه احزاب و گروههای انقلابی شناخته شده پیرو امام بر امدیم ، و تا استانه کاندیدا شدن مقام معظم رهبری درسال 58جلو رفتیم که ایشان البته شهید بهشتی را پیشنهاد دادند. ولی با ترور شهید مطهری و برجستگان دیگر انقلاب ، فعالیت سیاسی و انتخابات را نیمه تمام گذاشتم وبه سپاه رفتم و سازمان اطلاعاتی سپاه را بنیان گذاشتیم. فرقانیها و سازمان مجاهدین خلق و حزب توده را سرکوب کردیم و کودتای نوژه را خنثی و سپس به فرماندهی سپاه رسیدم که رهبر معظم انقلاب در انتصاب من به دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام فرمودند : و شما هم ظرفیتهای انها را دیده اید.

-دولت انقلابی باید گفتمان انقلابی متناسب با یک جهاد اقتصادی اجتماعی بسیج کننده تمامی اقشار جامعه علیه فقر و بیکاری از یک طرف و ایستادگی درمقابل امریکا ازسوی دیگر و ادامه نهضت مقاومت ازسوی دیگر در منطقه را تولید کند.

-اعمال انضباط شدید از بیت المال گرفته و تا تصادفات و تا قاچاق و موادمخدر.

الف- نهضت مردمی اقتصاد مقاومتی

1- تحول اداری و مدیریتی در کشور از جمله اختیار دادن به استانها صرفا درحوزه اقتصادی وتولید و تجارت

2- برنامه کادرسازی وانتقال قدرت به نسلهای سوم وچهارم است

3-اصلاح یارانه ها وتبدیل ان به یارانه های درامدی

4-برنامه نجات بانکی

5-موسسات تضمین اعتباری بنگاههای کوچک ومتوسط

6-کسب و کارهای خانگی

7-نوسازی واحدهای صنعتی

8-سازمان تجارت ملی

الف- برنامه ایران منطقه ای

1-دیپلماسی اقتصادی

2-اتحادیه کشورهای منطقه مقاومت

3-تقویت نیروهای دفاعی کشور و متحدین در منطقه

چند توصیه :

قبل ازاینکه چند توصیه برای شما نیروهای مخلص انقلاب داشته باشم باید به یک ابهام پاسخ بدهم و اینکه چرا که من معتقد به میدان دادن به جوانها هستم ولی خودم همچنان در کنار شما در صحنه فعالیت واقدام و عمل هستم.

لازم است توضیح دهم که مهمترین مسئولیت خود را اماده سازی نسلهای سوم وچهارم انقلاب برای برعهده گرفتن اداره کشور در اینده می دانم. وچون این کار جز از طریق مدیریت جهادی وانقلابی که تنها در صحنه عملیاتی قابل انتقال به جوانان کشور است امکان پذیر نیست. از صحنه کنار نرفته ام جزباشهادت کنار نخواهم رفت . و انواع تهمت وافترارا به عزلت و گوشه نشینی ترجیح خواهم داد.

1-جبهه مردمی نیروهای انقلاب باید در اولین فرصت فراگیرترسازید.

2-جبهه مردمی مهمتر از یک انتخابات است لذا نباید فدای اشخاص بشود و یا درصورت ناکامی

تضعیف شود درجنگهای صدر اسلام ارتش پیامبر در برخی جنگها شکست می خورد ولی ارتش ایشان منحل نمی شد. درجنگ خودمان هم همینطور بوده است.

3- باید پنج نفری انتخاب شود که متناسب با سناریوهای احتمالی پاسخگو بوده و پیروزی را برای ما رقم بزند. ما باید بصورت یک تیم وارد رقابت بشویم و باهم رقابت نکنیم

 

پروردگارا رهبر انقلاب را تا ظهور حضرت مهدی حفظ بفرما

محسن رضایی