چرا اثر رشد اقتصادی بر سفره مردم دیده نمی شود؟

حسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه (21 فروردین ماه 96) طی سخنانی به عنوان ناطق میان‌ دستور صحن علنی مجلس، اظهار داشت: این ملت بی‌بدیل به شایستگی از همه جریان‌ها مطلعند و به خوبی صره از ناصره می‌شناسند.

وی افزود: آنچه را دسته‌ای در سیاهی شب در سبیل فکر و سلیقه، باند و گروه رنگ‌آمیزی می‌کنند را مردم در روشنایی افکار واقعی و آشکار نظام و انقلاب را می‌شناسند و رنگ می‌بازد.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: حال چگونه باید پاسخ صبر و بردباری این ملت را دارد و چگونه باید حق واقعی آنان را از کرامت انسانی ادا کرد. قطعاً نسخه شفابخش نجات کشور از وضع موجود تغییر نگاه مسئولان و کارگزاران نظام در اداره کشور و روحیه انقلابی و مدیریت جهادی است.

وی بر همین اساس اضافه کرد: بی‌شک با اتحاد به رویکرد اساسی است که می توان نظام‌های سیاسی،‌ اجتماعی و اقتصادی را بر محوریت فرهنگ غنی ایرانی اسلامی تدوین و استوار ساخت.

«ایران که امروزه به عنوان کشوری باثبات و تأثیرگذار در منطقه در عرصه بین‌‌الملل شناخته می‌شود به برکت روحیه انقلابی و مجاهدت‌های خاموش رزمندگان این مرز و بوم به این قله رفیع دست یافته است».

نماینده مردم شاهرود در مجلس دهم شورای اسلامی، ادامه داد: لازم است بدانیم که مردم ما از برخی کمبودها ناراحت نیستند بلکه از بی‌عدالتی، فساد و حرام‌خواری‌ها به ستوه آمدند البته دولت نیز در عمر نزدیک به 4 ساله خود اقدامات مثبتی را در دستور کار خود داشته است. سیاست‌های انقباضی دولت در دو حوزه پولی و مالی موجب کاهش تورم و ثبات نسبی شد که البته با رکود اقتصادی نیز همراه بوده است.

وی در بخش دیگری از نطق خود، خاطرنشان کرد: افزایش تولید و صادرات در بخش‌های نفت و گاز و بازپس‌گیری نفت جهانی، اجرای طرح تحول سلامت و گسترش خدمات ارزان قیمت بهداشتی و درمانی در سراسر کشور از دستاوردهای مثبت دولت یازدهم بوده است اما به تعبیر رهبر انقلاب ضعف‌ها و قوت‌ها باید در کنار هم دیده شوند که با وجود نقاط قوت در دستگاه‌های اجرایی کشور نقاط ضعف فراوانی نیز به چشم می‌خورد که موجب گلایه‌مندی مردم شده است.

حسینی شاهرودی در ادامه، عنوان کرد: ببینیم که چرا دولت‌ها درصدد اصلاح و کارآمدی نظام بانکی برنیامده‌اند، چرا نظام جامع مالیاتی که موجبات عدالت مالیاتی و کاهش فرارهای مالیاتی را فراهم می‌آورد به اجرا در نیامده است که فشار آن بر تولیدکنندگان و طبقات ضعیف سنگینی کند؟ چرا دولت‌ها زیربار حذف یارانه اقشار پردرآمد نمی‌روند؟ چرا اراده‌ای برای اجرای قانون رفع موانع تولید که بر پایه حمایت از کالای ایرانی بنیان شده است و موجب رقابت کالای ایرانی با مشابه خارجی آن در بازار می‌شود، زمینه‌های گسترش قاچاق را برمی‌چیند وجود ندارد.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی با طرح این سوال که چرا رشد اقتصادی اعلام شده اثر خود را در سفره‌های مردم نمایان نکرده است، یادآور شد: متأسفانه کماکان شاهد اجرای سیاست‌های متضاد اجرایی در بخش‌های مختلف هستیم و سیاست‌های درب‌های باز که مناطق آزاد را در برابر تولید داخلی قرار داده است از اهداف خود دور افتاده و دروازه رسمی قاچاق کالا شده یکی از این موارد است.

وی افزود: علیرغم دستورات اکید رهبری مبنی بر غیرمشروع بودن واردات کالاهای دارای مشابه داخلی همچنان مجلس شورای اسلامی در انتظار عزم دولت برای ارائه لایحه ممنوعیت ورود این دسته از کالاها به داخل کشور است. اصل 44 قانون اساسی که در گذشته و حال با ضعف‌هایی همراه بوده موجب شده تا بانک‌ها و شرکت‌های دولتی به حالت شبه‌دولتی و یا خصولتی تبدیل شود و کماکان در سیطره دولت‌ها باقی بماند و از چشم دستگاه‌های نظارتی مجلس پنهان شود.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی، در بخش پایانی نطق خود به مشکلات موجود در حوزه انتخابی خود نیز اشاره‌ای داشت و از مسئولان مربوطه خواستار رسیدگی عاجل بر آنها شد.