تقاضای کار و وام علت مراجعات مردمی به شخصیت های سیاسی

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وجود دو راهکار برای افزایش میزان اشتغال در کشور گفت: دولت باید بستری را از نظر سیاستگذاری فراهم کند و منابعی را که در اختیار بانک و صندوق های توسعه ملی است، در اختیار بنگاههای اقتصادی قرار دهد تا آنها بتوانند جذب نیرو داشته باشند.

وی افزود: جهت دادن آموزش عالی کشور به سمت نیازهای جامعه نیز یکی از موارد مهمی است که با رعایت آن، یقینا نرخ بیکاری کاهش پیدا می کند.

حجت الاسلام مصباحی مقدم در ادامه با بیان اینکه مراجعات مردمی به ما برای دریافت وام و تقاضای کار بسیار فراوان است، گفت: وام و کار به صورت مستقیم با هم در ارتباط هستند؛ خیلی ها وام می خواهند تا با آن کاری برای خود دست و پا کنند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: جواب ما به این مراجعات این است که ما جایی را نمی شناسیم که شما را به آن معرفی کنیم مگر اینکه خود شما جایی را بشناسید که جذب نیرو داشته و نیازمند معرفی باشد؛ در آن صورت ما دست به کار می شویم و آن مراجعه کننده را معرفی می کنیم؛ این شرایطی که پیش آمده و امروز در جامعه شاهد آن هستیم بسیار ما را رنج می دهد.

وی همچنین با بیان اینکه مراجعه کنندگان عمدتا از قشر محروم و کم درآمد جامعه هستند، گفت: بارها پیش آمده که فردی با مدرک لیسانس و فوق لیسانس نزد ما آمده و گفته که آمادگی انجام هر کاری را دارد.