در دولت امید چه می گذرد؟/ واردات از سر جهالت یا خیانت؟

به گزارش افکار نیوز، اوایل هفته جاری جمعی از دانشجویان دانشگاه فنی مهندسی اسفراین در اعتراض به واردات بی رویه کالا به داخل کشور از جمله لوله که تولید مشابه آن در داخل وجود دارد، دست به تحصن زدند.

این دانشجویان معتقدند که واردات، فرصت های شغلی را از بین می برد و دولت برخلاف منویات مقام معظم رهبری عمل می کند.

در همین راستا رضا وفایی فعال دانشجویی و عضو انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اسفراین که در این تحصن حضور داشت، یادداشتی در اختیار افکار نیوز قرار داده است.

متن این یادداشت به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

رهبر معظم انقلاب:

همه ى همت ما باید این باشد که این روحیه ى مطالبه، خواستن و مدعا داشتن در زمینه هاى گوناگون را در نسل جوان کشورمان - بخصوص جوان علمى - گسترش بدهیم .

جوان باید مطالبه کند، باید احساس کند که این مطالبه سودمند است، ثمربخش است؛ و تشویق بشود بر این مطالبه.

و هنوز یک ماه نشده است که از رهبر انقلاب شنیدیم واردات کالاهایی که در داخل تولید میشود بایستی به صورت حرام شرعی و قانونی شناخته شود و خوشحال که در میان فراموشی دولتمردان شخصی هنوز دغدغه تولید داخل و به دنبال آن اشتغال جوانان را دارد و امید در دلمان شکل گرفت که در صورت عملی شدن این درخواست، اوضاع تاسف بار اشتغال جوانان تحصیل کرده بهبود یابد.

ولی خیلی طول نکشید که به لطف دولت تدبیر و امید امیدمان از بین رفت چرا که شنیدیم:

عضو کمیسیون برنامه، بودجه  و محاسبات مجلس در مجلس شورای اسلامی از واردات 80 هزار تن لوله به کشور خبر داد و گفت: این اقدام در حالی صورت می گیرد که کارخانه لوله گستر اسفراین که به منظور تامین نیاز وزارت نفت راه اندازی شد مجبور به فعالیت با 6.5 درصد ظرفیت اسمی است.

شاید حال بتوان پی برد چرا میزان بیکاری در این دولت پس از انقلاب رکورد زد و سوالی که برایمان پیش آمد این است که آیا براستی دولت دغدغه ای برای کاهش این میزان بیکاری دارد و یا همچنان دغدغه اش ارتباط با کدخداست؟.

جالب تر اینکه رئیس جمهور در مشهد گفت: قطعا پیروز اقتصاد مقاومتی بوده ایم. لابد اقتصاد مقاومتی که رئیس جمهور محترم گفته با چیزی که مطالبات رهبر انقلاب است تفاوت دارد چرا که این اقدام و آمار وارادات این دولت تناسبی با اقتصاد مقاومتی ندارد و شاید هم اقایان باز فراموش کرده اند.

پس از این صحبت های هادی قوامی نماینده اسفراین و به دنبال آن واکنش قاطعانه امام جمعه شهرستان اسفراین بود که دانشجویان دانشگاه صنعتی اسفراین برآن شدند تا در لبیک به رهبر انقلاب مبنی بر مطالبه گری دانشجویان دست به اقدامی بزند تا ناراحتی خود را نسبت به ظلم بزرگی که روا داشته شده نشان دهند و فریاد اعتراض خود را به گوش مسولان برسانند و اینچنین شد که دانشجویان بسیجی دانشگاه اسفراین تصمیم به تحصن گرفتند و به دنبال آن تشکل های دانشجویی مانند انجمن اسلامی نیز به این جریان پیوستند و تحصن در نماز خانه دانشگاه شکل گرفت تا مطالبه به حق دانشجویان به گوش مسولانی که باعث این فاجعه بودنده اند برسد.

این حرکت انقلابی با واکنش های بسیار خوبی از جانب مسولین غیر دولتی و رسانه ها و جریانات دانشجویی و غیر دانشجویی روبرو شد ولی باز هم این مسولان دولت بودند که مثل همیشه خود را از پاسخ دادن بی نیاز دانسته و حاضر به پاسخگیی نشدند شاید هم پاسخی نداشتند.

اما براستی معلوم است چه می گذرد در این دولت؟

 در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی است و رهبر انقلاب محور بحث های خود در شروع سال را بحث تولید و اشتغال اعلام می کند شاهد اقداماتی از دولت هستیم که کاملا عکس این مطالبه به حق رهبری است. اقداماتی مثل همین وارادات لوله بدون درز از چین و نابودی بیش از ۲۰ هزار فرصت شغلی برای جوانان این مرز و بوم .امیدواریم که این اقدامات از سر جهالت باشد نه خیانت.

اما مسولین دولت بدانند این شروع حرکتی بود که قطعا ادامه خواهد یافت کما اینکه متحصنین دانشجوی دانشگاه اسفراین بر این موضوع تاکید کردند که این مطالبه تا رسیدن به پاسخ ادامه خواهد داشت و قطعا به زودی در بسیاری از دانشگاه ها و توسط بسیاری از دانشجویان حق طلب تکرار خواهد شد و دولت را وادار به پاسخگویی خواهد کرد.

والسلام علیکم و رحمه الله