نخبگان و مدال آوران المپیادهای علمی از رئیسی حمایت کردند

 جمعی از نخبگان علمی و مدال آوران المپیادهای علمی کشور و برگزیدگان بنیاد ملی نخبگان در سال‌های مختلف طی بیانیه‌ای حمایت خود را از «حجت‌الاسلام رئیسی» اعلام کردند و نوشتند: ما جمع دانشجویان و نخبگان ضمن اعلام حمایت صریح خود از «جناب آقای حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی» از مردم بزرگوار ایران تقاضا داریم که به فرزندان خود در این عرصه خطیر اعتماد نموده و همه با هم، با رای به « رئیسی» کشور را در جهت آبادانی پیش ببریم.

در ابتدای این بیانیه آمده است: پس از گذشت قریب به 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی علیرغم توفیقات فراوان در حوزه‌های گوناگون، جایگاه کشور عزیزمان ایران متناسب با شعارهای اصیل انقلاب و در شأن ملت بزرگ ایران نبوده‌است. کشور ما با وجود برخورداری از نیروی انسانی جوان و فعال و منابع طبیعی سرشار عمدتا به جهت ضعف مدیریتی و فقدان شاخصه‌های انقلابی کارگزاران، از جایگاه واقعی خود فاصله دارد.

در ادامه تصریح شده است: چهار سالی که گذشت شاهد دولتی بودیم که کارگزاران آن نه تنها جایگاه کشور را آنطور که باید ارتقا نبخشیدند، که در برخی موارد موجب دورشدن کشور از چشم‌اندازهای آرمانی آن نیز گشتند. پیشرفت کشور که جز با تکیه بر توان و استعدادهای داخل امکانپذیر نیست، در دولتی که گذشت، در خارج از مرزها و در دستان بیگانگان جست‌وجو می‌شد. در چهار سالی که گذشت، با تشکیل پیرترین

کابینه و عدم توجه به شایستگی‌های جوانان کارآمد و نخبه، نه تنها مسیر پیشرفت هموار نگشت، بلکه بنا به مستندات پایگاههای بین‌المللی، در این چهار سال با کاهش شدید سرعت رشد علمی در کشور نیز مواجه بوده‌ایم؛ و این درحالی است که پیش از این دولت، سرعت رشد حرکت علمی در کشورمان، چشم کشورهای منطقه و جهان را خیره کرده بود.

در ادامه تاکید شده است: این اتفاق حاصل کاهش بودجه تحقیقاتی کشور، عدم توجه به نخبگان در سیاستگذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها، امیدبستن به بیگانگان و عدم اعتماد به نیروهای مستعد و کارآمد داخلی است. دولتی که گذشت حتی از شعارهای تبلیغاتی خود نیز سربلند بیرون نیامد و کلیدش برای قفل‌هایی که خود از آنها دم می‌زد نیز کارساز نبود! وعده صدروزه و چرخیدن چرخ زندگی مردم و رفع تحریم‌ها، هیچکدام آنطور که وعده داده شده بود در زندگی مردم دیده نشد.

این نخبگان علمی یادآور شدند: برجامی که هیچوقت قرار نبود از عزت و عظمت ملت ایران در مواجهات بین‌المللی بکاهد، گویا بهانه دست دشمنان این مرزوبوم برای تهدید کشورمان قرار گرفته است. برجامی که ایستادگی و صبر و مقاومت ملت در تحمل سختی‌ها سبب به فرجام رسیدن آن شده، حالا از سوی کارگزاران دولتی که گذشت به عنوان فرشتهی نجاتی معرفی می‌شود که سایه جنگ را از سر ملت رفع کرده‌است! در دولتی که گذشت، بدهکاری دولت به بانکها شدت گرفت، اما گویی دولتیها هیچوقت بدهکار نبودند و همچنان در ادامه وصول طلبهای خود حقوق نجومی‌بگیران را از ذخایر نظام دانستند.

در قسمت دیگری آمده است: در دولتی که گذشت آنچه که وعده داده می‌شد، صداقت سرمی‌داد، اما آنچه که دیده میشد «ما از رکود عبور کردیم» با مردم بود و در همین راستا رأس قوه اجرایی کشور بارها ندای تعطیلی کارخانهها و کارگاهها و بیکاری سی درصدی جوانان بود. کارگزاران در دولتی که گذشت به خدا پناه می‌بردند از بستن دهان منتقدان و شکستن قلم‌ها، اما آنچه که در عمل رخ می‌داد اهانت‌های مسئولان دولتی به منتقدان و دلسوزان و علاقه‌مندان به کشور بود. در دولتی که گذشت خوزستان در ریزگردها خاک شد و ریههای تهران خفه شد، اما مسئولان سازمان حفاظت از محیط زیست حاضر به یک عذرخواهی هم از این مردم نشدند. در دولتی که گذشت وعده‌های اقتصادی نتوانست تأثیر خود را بر سفرهی این ملت بگذارد و اکنون همه ما شاهد اوضاع مردم شریف ایران هستیم.

در ادامه آمده است: اما دیگر فرصت اشتباه باقی نیست. دیگر نه می‌توان این وضع را تحمل کرد و نه می‌توان تجربیات گذشته را دوباره تکرار کرد. اکنون دیگر نوبت تغییر است؛ تغییر به نفع مردم؛ آن هم از سوی نماینده‌ای از خود مردم که درد مردم را بفهمد و چاره‌اش را بداند و برنامه‌هایش را برای قشر محدودی از جامعه اختصاص ندهد. کسی که برای تغییر اوضاع مردم نگاهش به استعدادهای درونی کشور

باشد و برای تحقق اقتصاد درونزا بکوشد. کسی که همسفره روستاییان و ضعیفان بوده باشد و از زندگی اشرافی به دور باشد. کسی که برای حل مشکلات مردم نگاهش را به دستان دیگران نسپارد. کسی که نه تنها شعارش، که عمل و رویهاش نیز مبارزه با فساد و مبارزه با غارت اموال مردم بوده باشد. کسی که خودش مصداق بارز پاکدستی باشد.

در قسمت دیگری تصریح شد: در نهایت ما جمعی از فرزندان این ملت، که امنیت و آرامش خود را برای تحصیل علم مدیون خون شهدای این نظام مقدس می‌باشیم و برگزیدگان بنیاد ملی نخبگان در سالهای مختلف هستیم، از همه ملت بزرگوار ایران تقاضا میکنیم که باری دیگر با حضور خود در انتخابات پیشرو، بار دیگر دشمن را از دستاندازی به خاک مقدس این کشور مأیوس ساخته و آرای خود در صندوقهای رأی را

تضمین کننده امنیت و آرامش این ملت قرار دهند.

در ادامه آمده است: از همه شما مردم شریف ایران تقاضا می‌کنیم، رئیس جمهوری را برگزینند که مصداق بارز پاکدستی بوده و در زندگی خود و اطرافیانش شائبه فساد وجود نداشته باشد؛ با ساختار دولتی و اجزای آن از پیش آشنایی داشته و تجربه لازم را برای ریشه کن کردنِ لانه‌های فساد و ایجاد شفافیت در ساختارهای دولتی داشته باشد؛ شخصیت فراجناحی داشته باشد و با مسائل سطحی و پیشپا افتادهی جناحی خود را درگیر نکند؛ توجه او به قشر جوان و فرهیختهی کارآمد در سوابق و برنامه‌های او پیدا باشد؛ از مردم بوده و ساده زیست باشد و اهل تجملات و اشرافیگری نباشد؛ راستگو باشد و به مردم دروغ نگوید؛ درک صحیح از گفتمان انقلاب اسلامی داشته باشد تا بتواند ضمن حفظ اصول و آرمانها و پاسداری از خون شهدا و عزّت ملّت، با سایر کشورهای جهان تعامل سازنده و مثبت داشته باشد؛ وارثان این انقلاب و نظام را مستضعفین و پابرهنگان بداند و دغدغه قشر ضعیف و محروم جامعه سرلوحه کار او باشد.

در پایان تاکید شد: ما جمع دانشجویان و نخبگان امضاکننده بیانیه حاضر، ضمن بررسی دقیق و موردی، ویژگی‌های فوق را در ایشان یافتیم و ضمن اعلام حمایت صریح خود از «جناب آقای حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی» از مردم بزرگوار ایران تقاضا داریم که به فرزندان خود در این عرصه خطیر اعتماد نموده و همه با هم، با رای به « رئیسی» کشور را در جهت آبادانی پیش ببریم؛ ان‌شاءالله.