کش و قوس کارگزاران و مشارکت بر سر شهرداری هاشمی یا حجتی و بی‌طرف

عبدالله ناصری عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره موضوعات مطرح شده در برخی رسانه‌ها در خصوص اینکه شورای یکدست از لحاظ سیاسی نمی‌تواند برای شهر مفید باشد، گفت: من این موضوع را به هیچ عنوان قبول ندارم. مطرح شدن این موضوع ناشی از تجربه دوره اول شورای شهر است. شورای شهر اول، تجربه اول به شمار می‌رفت و فضای سیاسی حاکم بر جامعه در آن زمان شکل متفاوتی داشت. برخی از شخصیت‌های مقتدر شورا از شورا خارج و به کابینه دولت پیوستند و موجب شده خاطرات تلخی در اذهان باقی بماند.

وی با بیان اینکه شورای پنجم از تجربه چهار شورا بهره می‌برد و می‌تواند یک تجربه چهارساله مناسب را برای شهر رقم بزند، گفت: از همین رو هیچ‌کس از اعضای شورای شهر نباید برای تصدی‌ شهرداری تهران خارج شود تا فردی مثل چمران که سابقه حضور او از دوره دوم به بعد در شورای شهر تهران نشان می‌دهد که چهره‌ای نیست که بتواند برای مدیریت شهری مفید باشد، نتواند این دوره نیز وارد شورا شود.

وی گفت: اعضای لیست اصلاح‌طلبان شورای شهر میثاقی را امضا کردند و تعهد دادند که تحت هیچ شرایطی از شورا خارج نشوند.

وی همچنین در خصوص حواشی مطرح شده در مورد محسن هاشمی گفت: مطرح می‌شود که محسن هاشمی میثاق‌نامه را امضا نکرده است اما اعضای شورای شهر به اتفاق آرا به این نتیجه رسیدند که هیچ کدام از اعضای شورا برای تصدی سمت شهرداری از شورا خارج نشوند.

ناصری با بیان اینکه تمامی کانون‌های همسو مانند فراکسیون امید، شورای عالی سیاست‌گذاری، احزاب، رهبری جبهه اصلاحات، شورای مشورتی و کانون‌های تصمیم‌گیری باید مشاوره‌های خاص خود را به شورای شهر در خصوص انتخاب شهردار بدهند، گفت: برخی از اعضایی که موفق به حضور در شورا شدند شخصیت‌های جوان و کم‌تجربه‌ای هستند که باید لابی‌های خود را داشته باشند و از نظرات شخصیت‌های پیشکسوت در جهت بهبود امور و تصمیم‌گیری‌ها استفاده کنند. وی با اشاره به گزینه‌های مورد نظر شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان جهت تصدی شهرداری تهران گفت: اسامی زیادی پیرامون سمت شهرداری تهران مطرح است که از آنها می‌توان به بی‌طرف، حجتی، مهرعلیزاده، حناچی و کلانتری اشاره کرد که در این میان افرادی مانند بی‌طرف و حجتی مصداق شخصیت ملی هستند.