نمایندگانی از همه فراکسیون‌های مجلس طرح سؤال از رئیس‌جمهور را امضا کردند

فرهاد فلاحتی نماینده مردم قائنات در مجلس با اشاره به طرح سوال نمایندگان از رئیس جمهور درباره عملکرد موسسات مالی کشور، اظهار داشت: تا امروز ظهر حدود 130 امضاء جمع آوری شده که به احتمال زیاد اعلام وصول خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه شرایط کنونی کشور، حضور جدی رئیس جمهور به مسائل مالی را به شدت می طلبد، افزود: طرح سوال از روحانی درباره عملکرد موسسات مالی و اعتباری بحث جناحی نبوده و نیازی به لابی گری در این حوزه نیست. بنده شاهد بودم که امضا کنندگان این طرح از هر سه جناح یعنی فراکسیون امید، مستقلین و ولایت بودند چراکه اوضاع فعلی موسسات مالی و اعتباری موضوعی نیست که بخواهیم با آن  جناحی برخورد کنیم بلکه این مسئله از مشکلات جدی مردم است و شاهد هستیم که چندین هزار نفر از آنها در اقصی نقاط کشور درگیر جریانی شدند که هیچ تقصیری در آن نداشتند.

 

فلاحتی تصریح کرد: حتی اگر این مشکل در دولت قبل و یا در دولت فعلی اتفاق افتاده باشد بازهم یک مشکل ملی است و دولت موظف به پاسخگویی است؛ بسیاری از مسائلی که مطرح می شود همچون برگرداندن فلان رقم به صاحبان این سپرده ها، چیزی نیست که مردم آن را لمس کنند. این موضوع از استیضاح، مکاتبه و تذکر هم گذشته فقط باید شخص رئیس جمهور در این قضیه ورود کند. طرح سوال به منظور ایجاد حساسیت بیشتر برای روحانی و رفع این مشکل است.

 

وی با بیان اینکه فکر میکنم این امضاها نتیجه بخش باشد، بیان داشت: روحانی باید دستور کار جدی در این باره به هیئت وزیران دهد و مسئولان اقتصادی کشور را در مدت زمان کوتاهی موظف به رفع این مشکل کند. 

 

نماینده مردم قائنات ادامه داد: مجلس در بسیاری از حوزه ها با استیضاح وزرا و یا مکاتباتی قصد داشت تا این مسئله حل شود که برخی از آنها کاملا و برخی کمتر به نتیجه رسید، اما در این مسئله کار از طرح سوال از وزرا گذشته است مجلس بارها با وزرای مربوطه همچون وزیر اقتصاد، کشور و رئیس بانک مرکزی موضوع را مطرح کرد اما در نهایت کار به جایی نرسید.

 

فلاحتی با بیان اینکه بعید می دانم این موضوع از سوی مجلس نادیده گرفته شود، گفت: ممکن است در نهایت رئیس جمهور یک نماینده تام الاختیار از سوی خود به مجلس معرفی کند و جلسه ای را با سوال کنندگان برگزار نماید تا به یک مراوده ای برسد. این که موضوع در صحن علنی و با حضور رئیس جمهور مطرح شود یا در کمیسیون و یا اینکه رئیس جمهور پیش از اعلام وصول طرح سوال طرح دستور حل سریع مشکل را بدهد، برای ما چندان تفاوتی ندارد چون هدف رفع مشکل مردم و نه مچ گیری یا مباحث سیاسی و حاشیه ای است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امروز طرح سوال از رئیس جمهور اعلام وصول نشد اگر این طرح در جلسه علنی آینده مجلس یعنی روز سه شنبه اعلام وصول شود طبق قانون باید بعد از ده روز فرآیند آن در هیئت رئیسه به جریان بیفتد.