سکوت رسانه‌های اصلاح‌طلب در مورد «ژن خوب» پسر عارف

پس از اینکه حمیدرضاعارف، پسر محمدرضا عارف که هویت خود را از پدرش می‌گیرد، موفقیت‌هایش در زندگی را مرهون خون و ژن خوبی که از پدر و مادرش به ارث برده دانست، موج انتقادی در شبکه‌های اجتماعی به‌وجود آمد که در این حوزه واکنش رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاحات نیز قابل تأمل بود. درحالیکه شبکه‌های اجتماعی هوادار جریان اصلاحات با هشتگهای مختلفی به این اظهارات واکنش نشان دادند، اما رسانه‌های اصلاح طلب ترجیح دادند با احتیاط از کنار این سوژه عبور کنند.

استهزا سخنان پسر عارف

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «ژن خوب»‌ نوشت: حرف‌های حمیدرضا عارف به‌سرعت توجه افکار عمومی و به‌ویژه فعالان فضای‌ مجازی را جلب کرد. به‌صورت مشخص می‌توان به هشتگ «ژن‌خوب» به‌عنوان موج انتقادی به سخنان فرزند دکتر عارف توجه کرد که نه به ابتکار اصولگرایان بلکه به دست هواداران اصلاح‌طلبان و دگراندیشان پررنگ شد؛ انتقاداتی که در بسیاری از موارد، جنبه طنز به خود گرفت. برخی با کنار هم قراردادن افرادی که فرصت رشد و شکوفایی از آنها گرفته شده، با بحث «ژن‌خوب» به‌شدت به پسر عارف تاختند؛ عده‌ای این حرف‌ را نژادپرستانه دانستند و گروهی هم این حرف را استهزا کردند.

یک ایرانی موفق به کشف نظریه‌ ژن برتر شد

 روزنامه اصلاح‌طلب شهروند در مطلب طنزی در این باره نوشت:‌

 یک ایرانی موفق به کشف نظریه‌ ژن برتر شد

ژن‌ها دو دسته‌اند: ژنِ من و بقیه‌ که مهم نیستند

در هنگام تهیه‌ ژن‌برتر دستورالعمل آن را به دقت بخوانید!

ژن‌ها را فقط از خانواده‌های مجاز و تایید شده تهیه کنید!

درصورت موفق نبودن  به ژن‌های خود دست نزنید!

#ژن_‌برتر_کی_بودی_تو؟!  #کاندرین_بی‌فخر_بودن‌ها_گناهی _نیست! #اخوان_ثالث

اگر ژنم خوب بود ...

روزنامه قانون نیز در مطلب طنزی به این موضوع اشاره کرد و نوشت:

از قدیم گفته‌اند که بعضی چیزها خوبش، خیلی خوبه! ژن خوب هم یکی از آن ها است. دیروز یک آقایی که از قضا پسر عارف (پدر سکوت) است در گفت‌وگویی ادعا کرده «ژن خوب» باعث تمام موفقیت‌هایش شده است. البته بزرگوار راست می‌گوید خود من اگر ژن خوب داشتم این‌قدر منتظر حقوق روزها را نمی‌گذارندم و هر وقت بی‌پول می‌شدم به ژن اصلی زنگ می‌زدم و درخواست پول می‌کردم. اما ما خانوادگی ژن‌مان خوب نیست. در حقیقت در محله‌ای که ما می‌نشینیم هیچ‌کس ژن خوب ندارد. به همین دلیل هم در ساعات اوج گرما برق محله ما می‌رود. اگر ژن خوب بود که این اتفاق‌ها نمی‌افتاد!