پورمحمدی: یکی از قضات با سابقه وزیر دادگستری خواهد شد

 مصطفی پورمحمدی در حاشیه آخرین نشست هیات دولت یازدهم در جمع خبرنگاران با آرزوی موفقیت برای رئیس جمهور و دولت دوازدهم در خصوص حضور در هیات آینده اظهار داشت: هنوز تصمیمی برای آینده نگرفته ام.

وی در خصوص مشخص شدن جانشین وی در وزارت دادگستری اظهار داشت: یکی از قضات باسابقه دستگاه قضایی طبق تشریفات توسط رئیس قوه قضاییه معرفی می شوند و رئیس جمهور نیز باید با این انتخاب موافقت کنند که همه کارهای اداری آن انجام شده است.

پورمحمدی درباره مقایسه دولت آقای احمدی نژاد و آقای روحانی با توجه به حضور خود در این دولت ها عنوان کرد: دولت های مختلف فضاهای مختلفی را به وجود می آورند. در این دولت، تدبیر، آینده نگری، نظم، برنامه ریزی، قانون مداری و انضباط و سلامت مالی و اداری قوی تر از دولت قبل بوده است. در این دولت به جایگاه و وجهه جهانی جمهوری اسلامی توجه بیشتری شده است و می توان گفت به آینده جمهوری اسلامی در حوزه اقتصاد، اجتماعی و اداری عنایت بیشتر و البته کار و تلاش بیشتری شده است.

وی مهمترین اولویت وزیر آینده دادگستری را رسیدگی به حقوق شهروندی و پیگیری مسائل مردم در هیات دولت و البته مبارزه با فساد اداری دانست و گفت: حقوق کودکان مبارزه با قاچاق از جمله مهمترین مسائلی است که باید در دولت آینده به آن توجه بیشتری شود؛ البته وزارت دادگستری ظرفیت های بیشتری دارد اما در گذشته با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری از این ظرفیت ها استفاده نشده است.